geng bloggers

Saturday, 9 June 2012

renungan untuk kita...:)

Renung2kan..
Hari ini dia mungkin tidak bertudung,
esok lusa mungkin dia adalah yang paling IKHLAS menutup auratnya...


Hari ini dia mungkin seorang yang kaki mencarut,
esok lusa mungkin dia adalah yang paling LEMBUT bicaranya...

Hari ini dia mungkin seorang yang ingkar kepada Allah SWT,
esok lusa mungkin dia adalah yang paling istiqomah melaksanakan QIYAMUL LAIL kala kita semua sedang lena...

Kita tidak pernah tahu dan tidak akan tahu. Tugas kita bukan me'neraka'kan orang. Tetapi...mengajak manusia ke jalanNYA dan saling doa mendoakan....

P/S : Jangan HINA permulaan seseorang..kerana kita TIDAK tahu bagaimana pengakhirannya...moga semua umat ISLAM, muslimah khususnya..menyedari akan kepentingan menutup aurat sebagai MARUAH seorang wanita.



::: kata2 kat atas adalah kata2 yang saya ambil di facebook..betul+tepat+sangat2 setuju= betulah tu..huhu...^^


The sweetest pic ive ever seen :'(




::: mmg betul kot fitrah manusia ni, kalau nampak sesuatu yang buruk, cepat sgt memburukkan2 orang lain..padahal kita tak tau lagi pengakhiran kita macam mana..cepat sangat cakap kan...


::: sepatutnya apa yang perlu kita buat, doa2kanlah kat dye, supaya dia bertudung, dibukakan pintu hati n sebagainya, jgn cepat sangat menilai manusia ni...sebab kita tak tahu, Allah nak tnjukk kat kita sekejap je..hati kita ni..hurm..faham2 lah kan..^^


::: saya memang x berniat nk memnjgkn entry pda petang ni...cuma nak cakap, kita x akan tau macam mane akhir kita nanti...so, jgn sesekali buat andaian tentang sape dapat masuk syurga n neraka Allah, sebab yg perkara yang ghaib tu hanya Allah yang dapat tentukan..kalau kita kutuk2 depa, cmne nak mintak maaf? kalau depa jiran rumah kita xpelah, tapi jiran kat sebelah pun x mintak maaf lagi..:P


::: semoga kita dan seluruh umat islam didunia ini sentiasa berada dalam keadaan hati yg bersih dan suci..insyaAllah amin..~


kagum dengan wardina yg sentiasa membantu rakan2 dia dan memberi sokongan kpd rakan2 yg mahu bermula penghijrahan dalam berhijab..:)


x sangke kan wardina kini sangat berbeza denagn wardina dulu...sgt2 lain..sape ingt lagi citer dye yg 'seksi' tu, yg berlakon dalam 'spana jaya', ? ha! inilah buktinya, sekejp je Allah nk bukakan hati dan sebnrnye itu semua bergantung dan usaha pada diri sendri..kalau kita x nak, x jadi jugak...*tahniah wardina~! adore u 4ever!

cerita yat pakai tudung rasanye mmg tersebar luas dkt fb, macam2 cara Allah nk tunjukkan...* comel sgt yatt dah pakai tudung..^^

see! one more~! semoga istiqamah abby~!
k perubahan irma hasmie berhijab pun mendpat lipuatan media yg luas..yelah, mne x  nye...mse tu kan gempar pasal dye dipeluk oleh nabil mse nabil mng ABP tu...tapi sekarang..irma tak macam dulu lagi...dia dah beruabah! wiiee~! suke irma yg hari ni! :)
hikmah dah berhijab~!

kisah diyana amir ni kan..mmg x sngke langsung..sbb mase tu saya ni jenis outdated skit..haha~ baru pas tgk citer  dye berlakon dlam filem Aku Masih Dara...seksa kot pakaian dye mase tu...alek2, ha~! dah berubah..see! Allah nk berikan..selain daripda petunjuk Allah, usaha dia jugak yg nak berubah..kalau Allah tunjuk pun, tapi manusia x nak..tak jadi jugak der..semuanya atas diri sndiri jugak..:)

::: ramai lagi sebernye selebriti2 dah bertudung..tapi x dptlh nk senarai semua..huhu...erm..erm...doakan dct ek~! hihi...semoga entry saya yg mcm ni nnti..dct tersenarai...wiiee~~! ^^


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...