geng bloggers

Thursday, 31 May 2012

sepetang bersama mereka..

:::: hari ni yes!seronok sgt, konon2 release tension+stress lah dah nk dekat exam kan...bolehlah...boleh dikira release jgklah...hihi...^^


::: perancngn mmg dah lme..tpi waktu je takde..nk pegi, ish atik pulk blik kg, nak pegi, ish atik pulk ada ltihn, nk pegi, * eh, mcm salah atik je kan? haha..x lah..:P
saje je..atik, jgn marah aq ek..:P



::: jadi tercapailah impian kami, cita2 kami untuk menuju ke destinasi yg ditunggu2 bagi mreka yg perut sgt berlagu2 riang untuk makan...PIZZA HUT~~~


:: amik order sume..pilih2 jgn  xpilih, sbb byr pun duit sndri gak..haha!
so, xde ape2 pun coretan...tapi yg pastinye, saya AIREN SURAYYA paling mkn skit! itu kenyataan! haha..kpd syaine, mun and atik, tolong jgn pertikaikan..haha!


antaranya..simple je..ikut duit kan? haha

edited by munirah!

overss...

mun paling bnyk gelak...nth dye..:P
haha

lagi n lagi!


::: hohoho...klo nk buat pic se2..mmg  korng kene tgk lebih kurng 20 m/s kot..huhu..so, terpkselah gunekn cara cm gini...


::: insyaAllah, ada rezeki, 20-20 dak moral dtg mkn ramai2 kat pizza! eH? haha


G- Generation! hahaha! beng!

luahan...

:::: sememangnye tujuan asal saya buat blog mmg nk  luahkan perasaan sndiri di medan sendiri...luah kat tempat lain kang, mcm2 pulak..baik buat blog sendri...ngeh3..:P


:::: mcm ni, mcm ni dan macam ni...hurm..cmne nak mule ek? ok! mcm ni..erm2...ok2..saya start..*cepatlah erin!* <--- *erk @_@


::: alkisahnya apabila kita ni seorang hamba Allah yang tak pernah lari dari kesilapan..nobody's perfect lah bak kate org putih kan..org melayu ckp, korng terjmah lah sendiri..hihi..#_#


::: saya bukanlah orang yang, ape tu org kata, haa..org yang selayaknya untuk ckp pasal ni, tapi luahan kan, dah tajuk pun luahan, luahan jelah...timbul kekesalanlah skit..saya pun bukan lah warak, bukanlah dalam kategori alim2 ni..tapi, sbb pernh belajar kan, jadi tahulah skit2..skit2 je pun, x bnyk..




:::kalau daha namenye 'couple' ape guna x berjumpa tiap2 hari, ape guna x msj perkataan mnja2 kan, ape guna x berckp kat telfon lama2, apa gunenye x panggil abang sayang kan..so, mnde ni adalah perkara wajib yang dilakukan bagi mereka yang ber'couple', saya berani bertarung ok..mmg cnfrm..! <-- ayat yg sakin yakin, smbil genggam2 tgn..


::: saya agak tak berapa kesah kalau dyrng bukan orng yg dlm golongan alim, bukn dlm golongan tudung labuh, bukn klngan skolah agama, bkn golongan berstokin kan...tapi, kesah juga sbrnye, sbb dyrng org Islam..tapi, nk ckp, yg sy nk cerita ni bukn golongan yg saya x kesah tu, saya nk cerita golongan yg saya KESAH sgt ni..


:::  tak malu kan nk perkenalkan pasangan yang masih HARAM di khalayak ramai, tak malu untuk panggil abang sayang pada yang HARAM, tak malu untuk ckp dye bf i, dye gf i..<--erk! #Muntah! 


::: kadang2 tu, kalau panggil abang atau sayang tu kan, boleh 6 harakat, kalah time mengaji, kadang2 mengaji pun x smpai 6 harakat..ops! saya x akan ckp kalau mnde tu bukn depan mata saya, saya ckp sbb mnde ni depan mata saya!..x laratlah...2 kali dah kot..saya x pasti Allah nak uji apa kat saya, sbb saya dpt roomate dari golongan yg saya KESAH sgt ni..~! 






::: saya pulak jenis mmg dari dulu anti golongan2 yg mcm ni..<--- suke2 je ko x suke org erin! haha..~ hey!  bukn mksudnye mcm anti giler2...tapi, atas nama orang yg direspect alim, direspect x bercouple, direspect baik kan...mcm mane saya tak kesah..alek2 disebalik tu, ya Allah, lagi teruk! x retilah nk citer kt korang sbb korang x alami..huh! <--konon2 marah...@_@


:::: mnde ni saya dah luah kan kawan dah..dye pun ckp, sian ko erin..*ececeh..hihi..
kawan saya  ckp Allah tentukan saya duduk sebilik dgn org mcm tu mngkin sbb Allah nk suruh ko ubah depa kot..saya pun eh? ye ke beb? tapi....




::: korang fhm x ape yg saya nk cerita ni? tolonglah faham ek..kesihanilah diriku ini, saya sgt x sabar nak habes sem2 ni, x nak dah duduk ngn roomate ni, x shukee, lemass...rasa mcm bersubahat buat maksiat..erghh..*erin, nnti dye baca..! erk, dye x baca kot, kalau baca, lntaklah...ade kesah...lalala..~~


::: dahlah, smpai sini jelah, luah lebih2 karang...malaslah...tapi tu lah sye nk ckp, mmg xde org pun yg smpurna..saya ni apatah lagi..bnyk lagi yg kene belajar pasal agama...tapi sy mmg cukup sensitif lah pasal hubungn antra lelaki ngn prempuan yg belum HALAL ni, mngkin sbb abang2 saya sgt jaga bab2 mcm ni...kalau saya lah mcm ni..alamatnye, x jmpe jalan rumah lah...kene cmpak lah..@_@


::: tujuan buat entry ni bkn nak tunjuk saya baik atau org lain tak baik, tapi, nak cakapnye, dari couple ni lah bermula mnde2 yg tak baik..jgn ckp lah istilah couple islam bagai,  ckp kat telefon dengan aksi gediks..helo! islam ke tu? x taulah, mlslah nk ckp pnjng2, karang...haihh...


::: bye! wasalam..^^

Monday, 28 May 2012

ilham datanglah ilham...@_@

::: assalamualaikum n very gud evening to all readers..<-- kengkonon bi kan? #erk.
wateverlah..saje je..korng ni..nak citer ni..alkisah tersebutlah kisah..


yg penting hp ni pujaan hatiku...mne boleh lwn game ular hp ni...:D




:: once upon a time..haha! beng! sng citer petang tadi..gi beli mknn kan..ehem2...nmpk pasangan yg sgt romantik sdg mkn satu pinggan 2 cawan..hohoho..uits! ni psngn bapak orang ngn mak orang lah..ngeh3..amboi korang, asal yg romantik je, msti ingt yg muda2...ape,ingt yg tuess2 x leh roman2?? haha! ops! bkn pasal romantik yg sy nk citer..saya nk citer pasal...


:::: betapa hebatnye dunia gadjet hari ni smpaikan, masing2 pegang hp, sorang iphone, sorng lagi galxy note kot! pergh! idaman kot glxy note tu..haisshh...nk citer nilah...ibaratkn mcm makn sorang2, cume berkongsikan makanan, x ckp pun antra satu sama lain..hurm..jadinya?


cengginilah keadaanya..erm..tapi yg sy citer tu pakcik makcik..yg ni, bakal pakcik makcik..ngee.:D




::: kita x taulh kan, mngkin masing2 sibuk dgn urusn kan..tapi, mcm tulah..<---erk, x tau nk ckp ape sbrnye..ngeee...:D
sebolehnye, klo kita nk mkn, kite letk atau tingglkn dulu kan hp2 bagai tu..x ke mane pun hp tu, hp tu bkn leh jln sndri pun nk merayap2..haha!


::: sbb tu, saya kalau kite tgh mkn2 ngn kawan2 ke kan..klo boleh, x payah msj2 lah...sbb tujuan kita nk mkn ngn kawan2 sbb nk borak2, nk sembang2 kan? so, klo dah mkn ngn kwn, tapi msj ngn org len..helo! pehal tu..baik mkn kat rumah...tgk tv pun boleh!
ye budak, hp mak awak mmg osem..~! :P




::: setuju x? tolonglah setuju! haha..~~~jadinye...mcm tulah...*pebende erin?* errr...
harap2 korng fhm ek entry ni..nk luahkn perasaan sbrnye...tgk pasangan tadi tulah, ad ilham nk update ni..huhu...
jadi mak cik n pakcik...mngkin depa datuk n datin kot., kakak abang, sepuppu sepapat, kalau kita tgh mkn ngn orang, x yahlh msj2..klo penting..yups! tu mestilah..:)
tapi klo stkt mcm nk sembang2...erm...no need2..:D

lepas mkn, smbunglah...^^


::: jadi, hnya itulah luahan perasaan yg x berapa perasaan..^^
p/s: nk glxy note! homeyyyy...~~






ok! guess who? homeeyyyy! luv her!

Friday, 25 May 2012

nama pun kawan kan? ^^

::: Assalamualaikum...n salam sejahtera kpd semua...lama jg x update ..malass..huhu..hari ni ad smngat ni..smngt ke? erm..x lah smngt pun, tapi ad lah skit kekuatan..*kekuatan ngn smngt lain ke erin? * eh? nth! *angkt bahu* haha..! beng!


::: nak tau x...ha...ade citerrr best! huhu...best ke? best ok! kau ade? haha..:P
bukanlah...sbnrnya mcm ni kawan..? ada kawan? anda seorang kawan? helo erin! mstilah! hbes tu x kn nk kawan ngn monyet lak..
eh, monyet pun spesis korng gak..haha...@_@
ok2..dah2,,jgn nk merepek2..!
hanya kami...<3


::: hari ni ada 2 kisah sadis...sob2...ilham dtgnye malam tadi dah..jenis sy, bile ilham dah smpai...ape lagi! go! terus bukak ap yg nk dibuat...smlm, do syok lyn2 lagu2 shbt, tetibe..haha...toing3!! *mentol lip lap2 muncul* nk buat vdeo dak2 moral lah...lgipun, x lame lagi nk habes sem2 dah..piiuuuu...terus bkk movie maker...tup tap, klik klok, copy n paste pic2 yg ado..haha..


::: dlm pukul 2.30 AM, siaplah vdeo tu...sob2..:( sedih kot..sbnrnya saya nk buat entry sedih ni..tapi rsenye cm x mnjadi kan? haha..beng! lntklah....korng konon2 feelinglah ek..huhu..^^ terus ingtkn nk upload kt fb..nk tag2 dak2 ni..alek, fb x bg upload vdeo..helo fb! pehal? nk gado ke? eh2... mmndgkn fb kedekut a/l bakhil, msuk dlm utube jele...baru market skit..haha..>.<


::: pastu konon2 nk tdo kjp jelah kn, sbb kul 3 pgi kot time tu, alang2 nk tunggu vdeo upload kt utube kan...alek2..ha amek ko! nseb bek ad buku terjtuh, kul 4, line tenet trputus, sbb lappy ter'off' kan..x upload lah..ceh! ape lagi, ttp lappy, then zzzzz...^^


::: alkisahnye jugk tadi..jumaat 4 Rejab/ 24.5 ad pasr mlm kt KHAR, helo! kita jmpe asma, kinah n d geng ok! bual2 ngn asem kat tgh jln ok! stndrt ko jah, jln bapak ko buat kan? haha...sedih kot! wlopun kitrng jmpe jgk, tapi sblm ni, 2-5 min je..tupun sbb, nk pnjm cmera, nk pulg cmera, nk bork over2, mmg x lah, smua nk kjar mse..*kejar lh sgt* tapi betullah..tapi tadi, x taulah, npe sayalah, x taulah asem sekali ke x..sedih kot...ttibe cam berair mate...tapi..cover ok! tu yg pnting..jgn dibiarkn air mata ni jatuh..ececehh!..^^


rindu ko asem!
::: rindu lah...helo, kwn baik tu..xpem asem, nnti kita borak2, mkn2, gelak2, guling2 sekali yek! huhu..^^


::: ha! lagi satu,,akhirnya smbung pasal vdeo tadi, terase nk upload lah ptg ni jgk..ape lagi..lps maghrib, uploadlah, bese nye dak2 ni, mmg tgh on9..huhu..^^
upload punye upload..perghh~! ayat2 sadis smua kuar..kitrng sblm ni ada sejarah yg mahal..so, sbb tu plbgai kata2 yg mmg power terus keluar...mmg sedih! ecah ckp, baru tgk intro dah sedih...blom dye tau lagi aq yg dok berpa kali mengulang lagu ni nagi mmstikn vdeo ni 'klass' *errk..haha..berair mata..sedih wei..



luv luv!
::: kami dah lah 20 org je...x pernh pisah tau..kelas same je..tapi, sem3 ni je berpisah skit..sbb minor msg2 ikut mint sndri kan..ade yg bm, ba, eko, geo..so, x leh lah nk pakse2 nak amek sme kan..tapi yg pasti, sbjk major, ttp sama! ^^


awat lentok gitu tu..ish! :P

selagi daya makan...^^


::: nak ckp nye..semua org perlukan kawan..sape yg rase hidup dye, eleh, x de kawan pun aq boleh hidup lah! helo der! jgn berlgaklah...kawan tu pntng ok!..gaduh ke kelahi ke, tu tolak tepi, yg penting ada kawan...kita ni, klo nk hdup sorng2, alamtnye, duduk bawah daun togey jelah..itupun klo lepas lah..:P


hahaha! beng!

ops! mun over kot! haha

toing3!!

kakak cok cok kendon! haha..<-- rindu name tu ecah!
::: tipulah kalau sy ckp sy x syg depa *dak moral* kan..syg beb! tiap2 hari tgk muke yg sme, tiap2 hari naik bs yg same2, tiap2 hari pegi beli mknn kedai yg sme..mne x syg..huhu...so, x nak dah gado2 ngn korng..x besh! erm, klo fikir2 balik lah kan..gado2 manje kita dulu tu, ad hikmah tau...kita kenal satu same lain, dye mcm jadi lebih berhati2..kalau x, hurm..pakal bedal je..ye dak? huhu..^^


mone yg sentiasa obses dgn sg..:p
::: so, kpd syaina, atik, munirah, mona, ecah, jr, ayu, ct, khaty, vel, vivian, margeret, mekna, shila, satish, din, arif, nai, n akim...sayang korang krn Allah...:)
smg ukhuwah yg kita bina atas dasar, kejujuran, keikhlasan, kasih sayang ini akan berkekalan dan salah satu jalan untuk kita, insyaAllah ke syurga ALLAH..^^







:::: semoga vdeo ni akan ingtkn korang pada kngn2 kita..^^
tgklah lah vdeo ni bile rndu Airen Surayya a.k.a assn..eh? haha..!

Thursday, 17 May 2012

:::: Assalamualaikum...^^ rasanya tak terlambat lagi kot, nak ucapkan selamat hari guru buat semua2 guru2 di Malaysia..tanpa anda, siapalah Perdana Menteri sekarng ini, tanpa anda siapalah doktor2 pakar pada hari ini, dan tanpa anda, siaplah guru hari ini..terima kasih guru!~


:::: urmm...pagi2 lagi dah dpt msj dari mak..'selamat hari guru buat bakal guru'..huhu..rasa terharu..tu menunjukkan mak memang nak saya jadi guru..insyaAllah mak, cita2 mak nak tgk ya jadi cikgu macam mak tercapai..amin...^^


::: memandangkan semalam merupakan hari guru, maka, fakulti kitrng berkesmpatn lah buat Majlis Anugerah..Alhamdulillah sgt sebab merupakan antara yang terlibat dalam menjayakan program tersebut dan merupakan penerima anugerah tersebut..


::: memandangkan program fakulti ini bekerjasama dengan Program Pendidikan Moral, jadi, kami exco2 PERMOR ni pun, dikehednki mnjadi pembantu bagi melancarkn dan membantu untk menjayakn program ni..dpt jadi ajk makanan..! hoyeahh!! makan beb!
bersama ajk2 makanan yg lain..*tq sbb sudi tlg aq...^^'

seblm mjlis bermula...bersama ajk pelaksna yg lain..*syaina n k.khty..^^

gmbr2 jgn x brgmbr..*org pompuan..:p


::: mjlis ni sgt seronok sbb alhamdulillah kami semua 20 pelajar moral sem2 2011/2012, semunya tersenarai..insyaAllah tahun depan cuba yg lebih baik..


::: sedikit corak coret sepanjg mjlis..^^


tahniah kawan! do the best 4 the nxt exam..=)

tahniah3!!!

syaina, aq tau ko xcited..kok yepun jgn lh terbalik pegang sijil tu..haha..:P
with ecah yg cntek...^^

sgt jeles..hnye mrk berdua je leh tngkp pic cm ni ngn dr tan..sob2..:( *btw, congrat!

tahniah arif! cita2 anda tercapai..^^
with arif...

hoyeah! prof ratu..*tq prof atas segalanya..^^


::: selepas mjlis pun, ttp ad pic..nk otw balik tu, aishh singgah jgn xsinggah kejap...huhu
erk..dyrng suruh sy tngkp gmbr dyrng..kekeke..^^

pun boleh mun, k.khty n k.ayu...;p

fuhhh....tiup cmera..:p

insyaAllah, kejayaan itu untuk mereka yg berusaha,,pecayalah.!


::: berjaya tu pun ujian dari Allah, gagal itu pun ujian dari Allah..

sememangnya saya sgt takut dgn kejayaan ni..sbb xpectation org lain xpcially fmly untuk sem yg seterusnya mesti lagi tinggi..tapi, sy smmngnya janji dgn diri saya, kejayaan ini bkn untuk sy sndri..tapi lebih kepada untuk tgk mak n abah heppy..bnyk sgt dah depa bkorban untuk sy waktu bljr ni..so, sy kene buktikn kpd mak n abah, sy pun boleh berjaya mcm org lain..hoyeahh! chayok2 ISMP MORAL~

Friday, 11 May 2012

sungai!

:::: assalamualaikum...tenat2...exam nk dekat...tapi yg penting cool ok~! relaks..^^
nak citer kat korang sume..ha~! sem ni plg best! hoyeah! klo sem 1 dulu, rasa mcm anak dara sunti yg nak dah dipinang org tau..sbb x kuar rumah..tkut2 ada yg lain nk pinang lagi..haha..*over kott erin..:P


:::: sem 2 ni, mmndangkn eseimen bnyk buat keje luar, jadi kesmpatan ni lah yg digunakan tuk berjalan2..berenjoy2...bersakan2..fulamakkk...mmg terbaik!~~ sungai! yess sungai! dah lame sgt dah ni x main sungai..rase2 nye last time drjh 4 @ 5 kot..itupun sbb balik kg kat lipis...lata jarum..<-- pernah dgr? ha!femess kot tmpt tu..
yg tulh yg last sekali..dan akhirnye....thun 2012..impian tercapai nk bermandi mnda di sg!


sungai kalumpang


sungai bil
sungai samak *erk, mona interfrme jap..hohoho

::: sngt best korang! sbb saya dah pegi 3 jenis sungai...smuanye ad keistimewaan msg2..bnyk lagi sg kat tg malim ni..tpi 3 sg ni yg plg femes bg klngn pljr upsi lah..sbb dekat n jln nk pegi sne dekat je..^^

:::: kalau kat sg kalumpang tu..ha~! istimewa dye, dkt2 area situ ada tmpt nk mkn steambot! perghhh~! saya smmngnye frst time bru mkn steambot ni..*erk, biarlah..:P
harga satu kepala RM20..kat situ pun ad tmpt solat..so, mmndgkn time kami pergi time mghrib, jadinye smnyng kt situ jelah..jadi bolehlah dduk kat situ smpi korng rasa perut korng nk meletop! 20 inggit kot! mkn jela....strt dri kuih, nasi, mknnn laut..sume ader.. lapar giler..sbb hari tu ad buat khdmt masyrkt, mmg pent seharian, apatah lagi baru pas mndi sg..laginye lah perut sume berkrookkk..hoho..^^




projek khdmat masyarakt..* org paling tua di tg malim..
lepas projek..terus serbu mandi..*nai sbgi jurukamera..sbb dye x mndi..mmg sesuailah mndi time ni sbb badan sume dah...teettt~~ haha

hoyahh!! steambot!! nyum3...*mmg melantak abess

   desert time~ eskrem! *2 kali tmbh ok~~


sebahagian pic kat kalumpang tuk projek kewrtawanan


mona yg sdg melamun..:P

       ::: ha, itulah dye sbhgian keseronkn kat kalumpang..sgt best~! nk pegi        lagi..erm...sem3 pulak ok guys!

::: lepas kalumpang, jom ke teratak riverview pulakk~!! main water tiubing~! <-- betul ke ejaan ni..xpelah..nnti tnye uncle google yek! best sgt..x puas..

jemputlah dtg ke teratk riverview~~!  *abaikn jari yg x tau tnde ape tu..huhu^^

sebelum ke sana, berbasikal beramai2 dulu..


hoyeahh~!! sg..amek tmpt yg cetek je..sbb air agk deras * abaikn muke yg over giless tu..:P




ini dia~! besttt sesangat nye...2 kali naik tau...~~ *walopun tertindas di tgh jln sbb kene lnggar lgu besar..tapi ttp naik 2 kali..^^




::: hehe...itulah dia sebahgian nk citer kat korang sume...tak tau x nk ckp ape..sbb percutian..*percutian ke? ape2 jelah..mmg best! sg bil? erm...sg bil kami lepak2 je...sbb x rncng pun nk pegi situ..so kami kepak2 n snap pic cam bese je...^^










:::  pic kat sg bil x bnyk..sbb bnyk pada mmber2..:) sg bil ni air dye x lah seders sg kalumpng n teratk riverview..^^





::: dapat tak korang rasakn bgimana perasaan saya...sgt perghH!! x tau nk ckp mcm mnee..~!!
nanti, kalau nk dtg tg mlim..saya bwk jln 2 kat sini ye..jnji sediakn kereta~! hew3 ^^




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...