geng bloggers

Thursday, 31 May 2012

luahan...

:::: sememangnye tujuan asal saya buat blog mmg nk  luahkan perasaan sndiri di medan sendiri...luah kat tempat lain kang, mcm2 pulak..baik buat blog sendri...ngeh3..:P


:::: mcm ni, mcm ni dan macam ni...hurm..cmne nak mule ek? ok! mcm ni..erm2...ok2..saya start..*cepatlah erin!* <--- *erk @_@


::: alkisahnya apabila kita ni seorang hamba Allah yang tak pernah lari dari kesilapan..nobody's perfect lah bak kate org putih kan..org melayu ckp, korng terjmah lah sendiri..hihi..#_#


::: saya bukanlah orang yang, ape tu org kata, haa..org yang selayaknya untuk ckp pasal ni, tapi luahan kan, dah tajuk pun luahan, luahan jelah...timbul kekesalanlah skit..saya pun bukan lah warak, bukanlah dalam kategori alim2 ni..tapi, sbb pernh belajar kan, jadi tahulah skit2..skit2 je pun, x bnyk..




:::kalau daha namenye 'couple' ape guna x berjumpa tiap2 hari, ape guna x msj perkataan mnja2 kan, ape guna x berckp kat telfon lama2, apa gunenye x panggil abang sayang kan..so, mnde ni adalah perkara wajib yang dilakukan bagi mereka yang ber'couple', saya berani bertarung ok..mmg cnfrm..! <-- ayat yg sakin yakin, smbil genggam2 tgn..


::: saya agak tak berapa kesah kalau dyrng bukan orng yg dlm golongan alim, bukn dlm golongan tudung labuh, bukn klngan skolah agama, bkn golongan berstokin kan...tapi, kesah juga sbrnye, sbb dyrng org Islam..tapi, nk ckp, yg sy nk cerita ni bukn golongan yg saya x kesah tu, saya nk cerita golongan yg saya KESAH sgt ni..


:::  tak malu kan nk perkenalkan pasangan yang masih HARAM di khalayak ramai, tak malu untuk panggil abang sayang pada yang HARAM, tak malu untuk ckp dye bf i, dye gf i..<--erk! #Muntah! 


::: kadang2 tu, kalau panggil abang atau sayang tu kan, boleh 6 harakat, kalah time mengaji, kadang2 mengaji pun x smpai 6 harakat..ops! saya x akan ckp kalau mnde tu bukn depan mata saya, saya ckp sbb mnde ni depan mata saya!..x laratlah...2 kali dah kot..saya x pasti Allah nak uji apa kat saya, sbb saya dpt roomate dari golongan yg saya KESAH sgt ni..~! 






::: saya pulak jenis mmg dari dulu anti golongan2 yg mcm ni..<--- suke2 je ko x suke org erin! haha..~ hey!  bukn mksudnye mcm anti giler2...tapi, atas nama orang yg direspect alim, direspect x bercouple, direspect baik kan...mcm mane saya tak kesah..alek2 disebalik tu, ya Allah, lagi teruk! x retilah nk citer kt korang sbb korang x alami..huh! <--konon2 marah...@_@


:::: mnde ni saya dah luah kan kawan dah..dye pun ckp, sian ko erin..*ececeh..hihi..
kawan saya  ckp Allah tentukan saya duduk sebilik dgn org mcm tu mngkin sbb Allah nk suruh ko ubah depa kot..saya pun eh? ye ke beb? tapi....




::: korang fhm x ape yg saya nk cerita ni? tolonglah faham ek..kesihanilah diriku ini, saya sgt x sabar nak habes sem2 ni, x nak dah duduk ngn roomate ni, x shukee, lemass...rasa mcm bersubahat buat maksiat..erghh..*erin, nnti dye baca..! erk, dye x baca kot, kalau baca, lntaklah...ade kesah...lalala..~~


::: dahlah, smpai sini jelah, luah lebih2 karang...malaslah...tapi tu lah sye nk ckp, mmg xde org pun yg smpurna..saya ni apatah lagi..bnyk lagi yg kene belajar pasal agama...tapi sy mmg cukup sensitif lah pasal hubungn antra lelaki ngn prempuan yg belum HALAL ni, mngkin sbb abang2 saya sgt jaga bab2 mcm ni...kalau saya lah mcm ni..alamatnye, x jmpe jalan rumah lah...kene cmpak lah..@_@


::: tujuan buat entry ni bkn nak tunjuk saya baik atau org lain tak baik, tapi, nak cakapnye, dari couple ni lah bermula mnde2 yg tak baik..jgn ckp lah istilah couple islam bagai,  ckp kat telefon dengan aksi gediks..helo! islam ke tu? x taulah, mlslah nk ckp pnjng2, karang...haihh...


::: bye! wasalam..^^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...