pandai memasak? anda masterchef? bakal calon isteri pilihan? =='

::: assalamualaikum...wahh..petang ahad kan..msti ramai yg syokk melayan citer2 kt tv .tapi, saya tgk, kat tv skng ni .. tak bnyk pun citer best..asyek ulang tayang citer yang same je..bosan..balik2 yg tu je lah..xpelah, tgk je lah tv, dari xde citer langsung, laginyelah korng membebel2 kan..^^


errm.....yes! i am..huhu..* kot..haha


::: sebenrnye saya x tertarik pun nk update sebarang blog hari ni, tapi mmndngkn saya tgk  pageviews saya..aik? ada org baca blog aq lah, walapun dah 2 hari saya x update..hehe..:))) thnks sape yg bace.. i'm really appreaciate..^__^


pic ni sekitar 5 minit sblum sy update blog...ade jgklah yg bace, walaupun 21..:))
:::: dah cuti2 ni mmg saya xde keje..langsung xde..keje harian tu, x soh kire lah wei...yg normal2 tu, tapi yg mndtgkn duit ni...berkira2 jugk nk keje ni..haha~~ sbb bnyk mnde, kang keje kang, sian kat mak pulak...xde org nk kemas rumah..huhu...*konon2 baik lah kn..:P





:



 mmndangkn saya xde kje, mmg tv adalah teman akrab lah..start dari mak nk g sekolah, smpai mak balik sekolah, smpai mak tdo pun, tv x tutup2..haha~ mmg semngt! mmg akrab gilerss lah...jadinye, rncngn yg HOT+HANGAT+MELETOP skrng ni x lain x bukn mstilah MASTERCHEF SELEBRITI MALAYSIA ..



tomok ni..haiish...dah nk dekat 6 kali dah kot masuk dapur penyingkiran..tapi, tetap bertahan....^^

mcm mne jehan ni terer nk mmpos buat dessert ?? hish..jeless


:::: kagum!! tu yg saya nk ckp..saya suka tgk org laki pndai masak..hehe..betullah..sebab saya x lah pandai masak sgt...*TAK SANGAT* ok! bukan x langsung..reti...tapi x reti sangat..cenggitu..huhu.. jdinye, saya sgt kagum dengan JEHAN MISKIN ngn TOMOK~ walaaaweeiii~~ hebat kot..biarpun tomok tu nk dekat tiap2 mnggu masuk dapur penyingkiran <--dapur ke? haha..nth, x ingt... tapi, x kuar2 lagi..tgk! mknenye hebatlah tu..laki kot..artis kot..walpun busy, stilll boleh memasak..aq yg x busy ni..erk..huhu




::: jadinye kekdang saya tertanya, betul ke org lelaki x suka org pompuan yg x pandai masak..?? adakah faktor utama selain agama orang laki tgk org pompuan tu pndai masak ke x sblm depa djdikan permaisuri hati? <-- cewahh ayat..haha 
sbb mnde ni sgt merisaukan saya..haha..saya bukn nk bukak pekung di dada sendiri...tapi buat smntara waktu ni, nk suruh saya masak sume mnde..mmg x lah..mmg  x lulus lagi..risau ni...kalau betullah org laki mmg cari cari pompuan yg pndai masak seperti ibunya...mmg aq kene pegi kelas mmasaklah gamaknye cuti ni.haha~~


ye dye ni..knp chef sherson lion ni hensem sgt? dahlh hensem, pndai mask pulak tu..haishh.*erin  jgn over k..ops! hehe..:P'


::: mmg kat umah saya kene bebel lah kan, x nak lah citer pasal kene bebel tu, tapi point utama nye memasak lah..jadi dah dok asyek tgk progrm mskan kan..*kengkonn nk amek ilham lah kan..jadi timbul minat~ ha! see! mnelah tau, airen surayya ni boleh jadi chef sheron ni  ke..haha~! korng mne tau..mmg sekarng x reti ape2 tau, nnti..ha...


::: jadinye lagi org lelaki, kalau betullah korang nk cari org pompuan yg pandai memasak, org pompuan pun nk jgk cari laki yg pndai buat keje umah...heloo~~ jgn ingt keje rumah ni, org pompuan je kene buat tau...ciri2 lelaki idaman..*idaman tau..x taulh dpt ke x..idaman je..huhu...ialah lelaki yg pembersih..but not too perfectionist..kang leceh aq..haha..mstilah pndai mnghias rumah..ha~ sbb kekdang kita nk org yg kreatif tau..baru rumah tngga bahagia,, yelah, x kan perabot dari awal kawen smpai hujung kawen, dekat situ je, x berubah2..haha..nak lah jugk yg kreatif kan..buat kerusi makan sndri ke..hahah..


harap2 ye bang...:P
:::so, *amboi erin...memilih...ehh...hidup mmg perlu memlilih, sbb hidup kita mmg diberi pilihan..dah kalau ada pengotor ngn pembersih..x kan nk pengotor kot..mstilah pilih yg pembersih..melainkn mmg lelaki di dunia ni mmg pengotor dan x de sorng pun yg pembersih..nseb bek x kan..kalo x, andartuss lah den..huhu


::: *erin, ko nk citer pasal masterchef tadi kan? haha~ ha'ah kan..dah melarat2 smpai kawen dah..dush! ape2 jelah...jnji jgn kita lari dari hadis rasulullah ni bagi panduan untuk mencari jodoh..:)))


Bagi golongan lelaki, Rasulullah s.a.w pernah bersabda, “Seorang wanita itu dinikahi kerana empat; kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikkannya dan kerana agamanya. Maka hendaklah kamu mengutamakan yang beragama, nescaya kamu berbahagia.” [1] Hadith ini telah direkodkan oleh kedua-kedua Imam Bukhari dan Imam Muslim di dalam kitab sahih mereka serta imam hadith yang lain.

::: to all girls, belajr2 lah memasak...bukn susah pun..ececehh ..haha.. betullah, bile tgk org masaklah.., kalo buat ketgi..x taulah susah ke senang..huhu..so, memasaklah...pesanan ikhlas dari penaja..haha~! 

Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))