geng bloggers

Friday, 29 June 2012

I'm SoRry SITIZONERS.:(

::: assalamualaikum dan salam jumaat iaitu penghulu segala hari...selamat bekerja pada yang bekerja, selamat bercuti pada yang bercuti, selamat menganggur pada yang menganggur dan selamat bersenang-lenang pada yang sedang bersenang lenang...walau sesiapa pun kita...kita tetap hamba Allah yang sedang mencari keredhaanNya untuk mendapat kebahagiaan yang hakiki di sana kelak..:))


::: sebenarnye hari ni mcam agak nak membebel jugak...tapi, skit2 jelah..x nak overss2 sgt..huhu..:p 
bende alah ni dah lame, tapi skrng baru berkesmpatan nak luah jugak lah perasaan sebagai peminat siti nurhaliza , sebagai orang islam dan sebagai wanita yang bertudung jugak...


saya x bermaksud nak menyinggung perasaan #sz yg lain, sy hnya meluahkan perasan saya..saya mintak maaf..
::: kekecewaan melanda apabila *cewahh starting ayat x leh bla..huhu...cenggini citernye, sekarang rasanya sume dah tau kot yang tokti kita dah buat single duet dgn sami yusof..sami yusoff beb! fuyoo..~~ tak ke hebat tu...tapi yg x bestnye citer pasal depa ni..bukan depa pun, pasal tokti je sebnrnye, apabila vdeo  lagu tu memaparkan tokti tidak menutup aurat sepenuhnya,,


::: walapun kita dah mmg sedia maklum yg tokti mmg x tutup aurat, tapinye...dah name pun bawak lagu berbentuk islamik, lagu memuji Nabi Muhammad S.A.W, lagu yang memaparkan keagungan mencintai Rasulullah..takkan lah tokti tak sensitip langsung hal ni...hurm,..x taulah nk ckp ape, tapi kalau sami yusof pun perihatin, dia akan pastikan yg tokti akan bertudung dlm vdeo trsebut, sbb stiap penonton yg bukan muhrim yg menonton vdeo tu, sahamnya mesti dapat..


::: ha..msti ramai dah #sz yg boikot aq...cop! betullah..walaupun sekadar membawakan lagu, tetapi lagu ni lagu yg berunsurkan islamik...x kan lah..herm..korng faham2lah ap ayat yg seterusnye yek! seyesly saya sgt KECEWA dgn penampilan tokti dalam vdeo clip tu..


::: dan laginye..ha~ yg ni sy mnymph satu je perangai #sz..ops! saya mintak maaf bnyk2..kita nak bekup tokti pun, agak2lah wei...x kan nak bekup jgk kot tokti yang dah terang lagi bersuluh mmg tokti salah, dah tak tutup aurat, salah kan..x yah lah nk compare2 org yang tutup aurat ngn tak tutup aurat dgn mngeluarkan kenyataan 'tak semestinya tudung tu baik'...aish~ 


cakap kalau boleh biarlah tgk kita ni berstatuskan agama apa..:)
:: kenyataan kat atas ni saya dapat kat satu group spesel tuk #sz... saya sgt tak setuju dgn kenyataan slah seorang #sz ni..bukan ape..tgk ayat dye..tgk betul2...apa perasaan anda sebagai wanita yang bertudung apabila ada orang cakap mcm ni..kenyataan ni seolah2 menjatuhkan maruah org yang bertudung, menjatuhkan maruah orang yang mengikut perintah Allah lalu menaikkan martabat wanita yang tak menutup aurat dan melanggar perintah Allah..


:::: korang x  sakit hati ke ap? kat mne sensitiviti orang yang mng'like' status ni pun saya x tau...korang boleh bela orang yg x ikut perintah Allah..wooww! hebatlah...hanya semata2 nak bekup tokti, korang sanggup keluar ayat yg macam ni...hebat kan...?


::: sumpah saya marah kalau orang kutuk2 tokti...kompem melenting jap, tapi x bolehlah smpai nk bekup tokti smpai kita nak menidakkan perintah Allah, yang wajib tetap wajib..boleh minat, tapi jgn smpai 'ayat2 bekup' kita pada manusia yang sama saja disisi Allah dan yang membezakn hanyalah taqwa, kita sanggup bercakap mnde yang dapat kemurkaan Allah..sbb tu sblm bercakap, kita kene berfikir....mnde ni bermain dgn hukum...bermain dengan hukum Allah tau...


betul! sy setuju dgn kenyataan di ats..

::: dan saya sgt berterima kasih pada #sz yg diaatas ni kerana, kenyataan tu sy sgt setuju! #sz yg kat atas ni mngkin pelajaran agamanya lebih tinggi dari #sz yg buat kenytaan kat atas tadi...sejujurnya saya cakap, jgn lah kita menjatuhkan kredibiliti kita semata2 kita nak bekup artis...boleh kita bekup, tapi kalau dah melampau sgt ... kan x baik...kita bile dah marah, ayat macam2 kuar..macam #sz kat atas tu lah...ayat dye sgt melampau..mmg saya x boleh terima..dan bagi saya, siapa yg like kenytaan dia tu, anda tak berfikir 2,3 kali sebelum buat keputusan..kita hidup di atas dunia ni untuk mendapat pahala, keredaan dari Allah, bukan artis kesayangan kita..jadi, kata2 tu biarlah melambangkan yang kita ni beragama, bukan jahil agama..


::: kalau ada #sz yang marah saya lepas ni, saya mintak maaf banyk2...ada benda yg kita boleh bekup tokti, tapi ade bende yg tak boleh..tak baik kalau kita melampau2 sgt mengagungkan manusia, sehingga kita menafikan perintah Allah..apatah lagi kita membandingkan orang yang menurut perintah Allah dan melanggar perintah Allah...banyakkan istighfar bila kemarahan sedang melanda diri..*pesanan tuk diri sndri jugak ni..


::: kepada #sz yg kalau dia baca..'kalau', saya mintak maaf, jgn tunjuk sgt yg kita ni x belajar agama, agama kita adalah pendinding kita untuk mendpt keredaan Allah..saya tahu x semua #sz yang mcm ni, mngkin 1,2 orang sahaja, tapi sy harap kita taklah terlampau fanatik sgt dan snggup mengeluarkan ayat2 yang kadang2 kita x sedar, ayat2 kita tu boleh mendpat kemurkaan Allah...kalau kita rasa geram..x payah baca kutukn2 orang..*tu kwn sy yg pesan..* sbb makin kita baca, makin kita geram..makin kita akan keluarkan kata2 yang mmg di bawah sedar..


::sempena hari yang mulia ni, semoga kita akan lebih berhati2 apabila berkata2.semoga kita akan lebih belajar lebih tentang agama, semoga kita sentiasa mndoakan tokti untuk berubah ke arah yang lebih baik...pesanan ni bukan untuk anda saja, tapi untuk saya juga yg bnyk khilafnya...saya sebagai sitizoner sndri meminta maaf untuk sitizoners yang lain..:)





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...