bersyukur..

::::: assalamualaikum...
tahniah2 kpd adik yg amek result spm pada hari ni..ada adik blogger tu, dpt 11A..congrats ye dik..

:::: jadinye, kita berbalik pada tajuk bersyukur..erm, sbnrnya bukan nak citer pasal spm pun..tapi nak cakap pasal bersyukur sbb anda ada adik beradik yg sangat best!d best ever siblings lah kan? 


:::: kadang2 kita mungkin jeles ada org tu ramai adik beradik pompuan, boleh share citer2, boleh share baju2..sume lah kan..saya ada kawan, yg adik beradik dia ada ramai sgt..dan adik beradik pompuan dia ramai, laki pun ramai..siap ada kembar lagi..seronok kan? lngkap lah, ada abang, ada kakak, ad adik laki, ada adik pompuan, perfect! 

::::: tapi perlu kita compare kan adik beradik kita dgn adik beradik org lain? x kot..x perlu, we should appreciate what we have..tu kan Allah yg kasi, saya bersyukurr yg amat sgt sbb saya ada 3 org je adik beradik..ada hikmah lah tu Allah kasi 3 je, dan saya sorang je pompuan, dan ada 2 abang..

:::: saya bersyukur sgt sebab saya ada abang yg sgt2 penyayang..penyayang abang ni bukanlah dgn kata2...tpi dgn perbuatan, dgn apa nasihat, apa yg dia bagi,,enough..apatah lagi, bila saya ada abang yg sgt jaga adik dia ni..jaga mcm mana? jaga lah..along x akan kasi saya kuar tanpa sarung kaki..see? bestkan? along mmg jaga aurat saya..nyah pun mcm tu..*nyah-angah* hehe, nyah pulak, mmg x suka saya pakai ketat2..atau lebih sng, pakai baju atas bont**..faham kan??


kah3...penangan abang2 kan....saya mmg 'lelaki' tu..ganasss!

::: jadinye, saya rasa sgt bersyukur dan bertuah, sbb abang2 saya mmg jaga saya, jgn msj dgn lelaki..sbb dia tau lelaki ni mcm mana..*lelaki kan??haha* dia cakap, kalau ada lelaki yg nak *kalau ada lah..haha!* terus bagi tau dia..jgn simpan2..sbb dia tau apa yg lelaki nak...

:::: along kalau sy pakai tudung pendek skit...aishh...dia nmpk pelik dah..*sy x pakai tudung labu mcm ustzh pun, cuma tudung bawal yg bidang labuh je* hehe..mcm tudung 45 tu kan..dia perasan dah..awat pendek sgt ...dia tegur..time tu sy rasa macam...*ya Allah, terima kasih sbb bagi aq abang2 yg mmg jaga aku* 

tak perlu dgn kata *i love you, along sayang awak* tapi kalau ada, lagi best kan..haha..xdelah, lgipun mmg x bese pun..huhu...tapi cukuplah dgn tindakan abg2 kita yg sangat jagakan adik dia yg sorang ni..


malam akad nikah along...sumpah sedih along nak kawen time tu...

:::: sangat bertuah...along ngn nyah mmg terbaik! walaupun along dah kawen, nasihat along x pernah pun benti..sama lah mcm saya, along lmbat solat sbb asyek tgk tb, saya tegur, sbb adik beradik kan..kita nak adikberadik kita masuk syurga ngn kita, x salah pun tegur...nyah bgn lmbt solat, sy kejut dan sebaliknye...nyah kalau kejut, mmg ganas...haha!


:::: jadi kesimpulannye, istimewanya adik beradik kita tu, kita yg nilai, nilai dari aspek apa, biarlah dari aspek keluarga islam kan...mudah2han, adik beradik kita, tegur salah kita,  tegur aurat kita, tegur solat kita, tu yg kita nak..dari ada adik beradik yg x kesah dgn aurat x guna jugak kan??

::: bersyukur dgn adik beradik yg ada, jgn comparekan...cukup hargai apa yg awak ada...tu sume Allah yg kasi, bukan menteri keluarga dan pembangunan yg kasi..huhu..

:::: along, nyah...birhday korang x lama lagi kan?? erm2...cukup lah baju2 palembang yg ya beli tu sbgai hadiah ye..haha...

Comments

nia_cheroniah said…
Betul3x..sy ada sorang kakak je dan takde adik but i can feel the way she cares and loves me. tak perlu jeles dgn org lain.bersyukur dgn apa yg ada dah cukup kan :)

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))