Seminggu Pertama Sem 6

Assalamualaikum w.b.r

Hai. Sekejap je kan  seminggu tu berlalu. Aku rasa mcm..lah dah first week dah. Rasa macam baru  masuk sem. Aiyaa...

Banyak bendalah kot yang berlaku. Best dan tak best. *Amboi airen, tak kan first week ada yang tak best kot*

Sure meh. Tak semua manis kot. Mesti ada yang pahit. Tapi tak payah lah cerita yang manis dan pahit tu. Abaikan. 

Nak bagi tau, aku ada 13 weeks to go. Hurm. Aku sebenarnya dah tak sabar nak lepas jawatan ni. Aku rasa mcm ada bebanan. Sumpah. Tapi aku tak lah rasa macam susah. Aku enjoy, tapi biasalah..Sem 6 ni keje banyak sikit. Banyak yang amat. Sangat. Kena mengajar dekat sekolah. Banyakkkkkk.......

" Ya Allah Ya Tuhanku, Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, Kau permudahkanlah segala urusanku, Kau permudahkanlah pembelajaranku, Kau permudahkanlah aku untuk menuntut ilmu, Kau permudahkanlah aku untuk memikul amanah dan tanggungjawab ini. Ya Allah, aku tahu, sekiranya Kau berikan ujian dekat aku, itu bermakna Kau menyayangiku dan Kau sedang uji aku. Ya Allah, Kau tetapan kanlah hatiku, Jangan Kau pesongkan hatiku setelah Kau beri hidayah kepadaku. Ya Allah Kau ampunkanlah segala dosaku, dosa ibu bapa ku, guru-guruku, pensyarah-pensyarahku, rakan-rakanku, adik beradikku, seluruh keluargaku dan seluruh umat islam di atas bumi ini Ya Allah. Ya Allah Kau permudahkanlah segala urusanku dunia dan akhirat. Kau jauhilah kami dari azab api nerakamu dan masukkanlah kami ke dalam syurgaMU. Ya Allah, Kau perkenanlah doaku."

AMIN YA RABBAL'ALAMIN

the end

wassalam

-AIREN SURAYYA-

Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))