-____-

Assalamualaikum w.b.r

Tinggal less than 2 weeks lagi nak balik kolej. Rasa teruja. Rasa 3 rasa lah. Macam-macam. -_-

Tinggal 1 semester lagi jadi ydp. Apa ek aku dah buat sem lepas. hurm. Prog mestilah ada. Yang baik pun ada, yang tak baik pun ada. Giler kau semua sempurna. Memang tak lah kan. hahaha

Sem lepas the worst thing is Penundaan Program Sarawak. Tapi bila difikir-fikirkan balik, ada hikmah weihh program ni postponed.So, dia tak jadi the worst thing dah. 

*********************
Masa mula-mula Sathish cakap, dia nak postponed prog ni, aku dah memang dah boleh agak pun menda ni. Menda ni dirancang (nak pi srawak) hujung sem 4. betul2 lepas aku jadi ydp. So, kak mas, abg sabree, discuss dengan Dr Sam, pergi sarawak. Pengendalanya kamilah, sebab senior praktikum. Aku confident kot menda ni berjaya pada waktu yang ditetapkan. Tapi........tu lah kan. hurmm..

So, dipendekkan cerita, Sathish pengarah programlah. Before Dr Sam pergi haji, banyklah Dr Sam pesan apa yang kitorang perlu buat dulu. Tapi kitorang..yang ado..-__-. Dr Ratu tak tahu sangat pasal Sarawak, sebab tu dia tak banyak tolong kami, tapi apa yang dia tolong memang bergunalah sangatlah. Dalam 2 minggu kot sebelum Dr Sam balik haji, kitorang jumpa Dr Ratu, nak discuss dgn lebih lanjut pasal sarawak ni. Kena membebel doohh. Gile tak kene membebel. Bulan 11 dah kot time tu. Satu habuk tak bergerak. 

Masa tulh sathish insaf sekejap. Sekejap je. Serious sekejap. Lepas Dr Sam balik, kami diam pasal sarawak, Dr pun tak tanya. Tapi last-last tanya juga lah kan. Dalam awal ke mid bulan 12, kitorang adalah jumpa dengan Dr Sam, En Samuel, Sathish, aku dan nai. Lepas dari tu. Baru lah sathish benar-benar insaf. Ini betul. Baru aku nampak lah kesungguhan dia. Kalau tak, selama ni aq mcm  cakap dengan tunggul. 

*********************************

Lepas meeting tu, aku jumpa Dr, sebab nak bagi kad jemputan untuk annual dinner kami. Then, Dr tanya aku...tak ingt sgt dialog, tapi lebih kurang ' Airen, awak marah dekat saya? Awak macam tak nak cakap dengan saya je " . Ada ke Dr tanya soalan tu dekat aku. Aku student Dr kot. Takkanlah nak marah dekat pensyarah sendiri. Aku pun cakap lah takde. Dan Dr keep asking me, 'awak ada masalah ni, cuba cerita'.

Aku pun cerita, tapi apa yang aku cerita tu, bukan main prob . Nak sedapkan hati Dr, aku ceritalah. haha. Tapi tu diantaranyalah. Yang the main is....

********
Aku malu sebab prog sarawak tu walaupun lepas Dr balik haji, tak bergerak apa-apa pun. Rasa macam, aku buat apa time Dr takde. Jadi macam, tak bestlah kan. Dr pergi haji lebih kurang sebuln lebih. Lama kot. Dalam tempoh tu, kitorang macam lost someone to share something atau apa-apa yang dah berlaku atau akan berlaku. 

Untuk program Srawak pun, ibaratnya kalau Dr takde susah tau nak bergerak menda tu. Aku admit lah, memang kitorang perlukan Dr. So, sebelum Dr balik haji, kitorang dah dengar ura-ura dekat fakluti yang Dr Sam akan jadi TDA. Dalam hati rasa macam..'ala, tolonglah bukan sekarang Dr naik pangkat'. Tapi masa tu ura-ura, tapi walaupun ura-ura dekan dah penah cakap kat meeting yang.. 'Dr Ahmad akan tamat tempoh jadi TDA, so, dalam kalangan KJ2 kamu lah yang akan dilantik jadi TDA baru'. Masa tu aku berdoa kot, harap-harap bukan KJ aku, hahaha. 

Sathish pernah cakap kat aku, 'ok apa Dr naik pangkat'. Aku pun cakaplah, memanglah ok, tapi kalau Dr TDA, Dr bukan KJ kita dah. Susahlah nanti. Sathish pun, mulalah cakap ' Kan, nanti susah pulak nak tanya pasal sarawak. ' hahaha. tu lah. 

Jadi, bila dah dengar dari mulut Dr sendiri yang dia jadi TDA....seronok tak seronok lah. of course, we are proud of him, but at the same time, we need him. Situation dia tak berubah, tapi dia tak sama tau tak. Kitorang still lagi student Dr kan, tapi nak close denagn Dr macama dulu, tak lah kot.

Sathish selalu cakap, airen ko msj dr/ko watsapp dr/ ko call dr. (kalau ada kerjalah). pastu aku tanyalah, kenapa mesti aku. kenapa ko tak buat sendiri. sathsih pun cakap..' Dr tak reply msj aq doowh..aku rasa msj ko je dr reply'..aku pun balas. Ko ingat Dr reply msj aku. Tak jugak ok. Last2 suruh nai. hahahah. Nai pun, kenapa saya?? kitorang buat tak tahu je..hahahah.

kitorang pernah lah borak-borak 3 orang, cakap sama sendiri kan. Rasa macam dah renggang je dgn Dr Sam. So, ni lah sebabnya. Kitorang rasa macam, macam...macam-macamlah. haha..susahlah nak describe feels ni. hadess.

Jadi the main problem is, kitorang rasa macam kehilangan Dr, yelah Dr kan selalu bagi advises kat kami, dah jadi TDA, memang tak lah kan nak jumpa Dr selalu. Sedangkan Dr jadi KJ dulu pun, berlari kami kalau nak jumpa Dr. huhu. 

So, thts y lah kitorang saja nak beli kek n some gift untuk Dr. Takde apa-apa niat tersembunyi pun. Memang saja dan niatnye nak rapat balik dgn Dr. ( ayat macam yo o o je) hahaha. we not sure we did it or not. huhu

Ni lah dia. 

kad tu kan, nai yang buat. dia macam buku kecik. ada lah ucapan kami 3 orang. Nai cakap, Dr Sam  first person yang dapat card dia. Dan kami the machas orang yang ke 2,3,4 yang dapat. nai buatkan dekat kami keesokan harinya. baik kan naii...haha..:)))


*******

So, untuk program SARAWAK yg dah ditunda pada 8-12 ni, diharapkan berjaya dengan jayanya lah. Sangat-sangat. Usaha kena lebih sikitlah. Bukan usaha je. Bekorban lebih sikit pun sama. haha.

Doakan ye!

Tu je. Tajuk entry yang sesuai?

the end

wasalam

-AIREN SURAYYA-

Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))