geng bloggers

Tuesday, 4 February 2014

Married

Assalamualaikum w.b.r


Satu hari sebelum saya nak balik kampung untuk cuti semester, saya sajalah nak jumpa pensyarah saya, Dr Ratu. Saja-saja atau mengada. haha. 

*******
Masa mula-mula kenal Dr Ratu, mestilah sem 1. Dr ajar Pendidikan Moral di Malaysia. Sampai sem 3 belajar dengan dia. Sem 4&5 tak. Tapi, kerap jumpa Dr atas kapasiti persatuan lah. Sem 5 je, sem 4..er..last2. lepas naik pangkat ydp.kih3. sebelum tu, takdelah nak masuk bilik Dr Ratu. Takut kot.haha.

Tapi, lepas jadi ydp kan....banyak kali jugaklah masuk bilik Dr. For the first time ever masuk bilik Dr Ratu sensorang bila naik sem 5. Kalau dulu ada abg sabree teman. Sekarang. heh! sorang-sorang. Ketuk pintu dengan jari je tau. Satu jari dan 3 kali je. Tu petua. hahaa. Kalau tak, korang akan tengok kening Dr Ratu naik. hahahaha. 

Ketaq lutut nak masuk mula-mula tu. Tapi, bila dah tolak bilik Dr perlahan-perlahan...haa..'airen...masukk'
dengan senyuman Dr yang paling maniss..Aku pun. (ok, mood Dr baik) hahah. 

*******

eh, silap, aku nak cerita pasal lain sebenarnya. Back to the main topic. Lepas je borak-borak dengan Dr (class kau, berborak tu) haha..tibe Dr tanya, 'airen ini, saya lihat di facebooknya, 'married'. Benar ?' (Dr Ratu orang palembang, indonesia) .

Aku pun. terperanjat. Dr stalk fb aku ke? mati.! aku pun cakap. ' ha'ah Dr, saya dah kahwin sebenarnya' .
'Iya? Bila? Dengan siapa?' muka Dr memang terperanjat gilers.!

hahahah. 

*******************************************

Itulah kan. Setiap orang akan tanya kita bila kita dah umur 20++, mesti soalan jodoh akan ditanya. Kawan rapat saya time sekolah men dulu dah kahwin dah. Ada 2 orang anak dah pun. Kadang-kadang kan, saya tak dapat bayangkan, baru umur 22 tahun, 2 orang anak, ada suami, kena jaga anak, jaga pakai makan suami, ada mak mentua, pak mentua, biras, ipar duai..wahh. susahnya kahwin..

Saya tak pernah terfikir langsung pasal kahwin. (tipulah, tak pernah, pernah je..haha..) tapi tulah, selagi belum ada duit sendiri kat tangan, sebelum dapat kukuhkan  kewangan sendiri, ada kereta, ada rumah sendiri..hahaha (semua nak sendiri2) selagi tu belum fikir pasal kahwin. Bukan apa, sekarang ni, fuhh. macam-macam kan. Sampai takut nak kahwin. Betul. Tapi takdelah kata tak nak kahwin. Nak. Nak! Nak! hehehe....^__^

*******

Aku pun tak sanggup nak tipu Dr lama-lama. ' Dr, saya tak kahwin lagilah, saya baru nak masuk 22 tahun, takkanlah saya nak kahwin' aku gelak..haha. Dr Ratu pun ckap. ' hishh airen ni, saya ingat betul' ..

hahahhaha...

the end. 

wasalam

-AIREN SURAYYA-




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...