geng bloggers

Monday, 26 March 2012

saya janji! (^___^)

::: Assalamualaikum!! selamat petang!..burrrkk..hehe...kenyang sudah..baru makan nasi kerabu...sedap wei! suke sgt nasi kerabu!! sgt3!!!! =)
semalam...semalam tepon mak..tapi tak dapat....mak kan...pukul 9 kadang2 dah tidur...beselah..penat...:D


::: pastu tadi..pagi tadi...haiyaa! ni nak cerita semangat ni...kelas pukul 8...tiap2 hari....wuhoo...kalau sem 1 hari tu..kelas kul 10, kul 11....bangun pun faham2 lah kan, kalau kelas pukul 10, 11 tu..tapi kali ni..ha! amekaw! pukul 8 pagi..bangun bukn kene bangun pukul 7, tapi pukul 6..siap2 sume..6.45 dah turun cam bese sebab kalau turun pukul 7.30 , alamatnye..beratur nak naik bas 500 meter lah korang...huh! tak sanggup ok...:P


::: pastu2, dengan muke semnagt nak pergi beratur ni..tiba2..teett tettt22...*bayangkn bunyi hp yek*.. msj masuk...bla3....kelas batal! horeyy!~~ woott..woott...sronok kan kelas batal...sgt seronok sbnrnye..lebih2 lagi kelas PSK..haha..!~ sory Prof Loga..huhu..tapi yg benci nye..helo! kita dah siap2 ok..paham2 lahkan kalau org pompuan siap2 g kelas cmne kan...sekali tak de kelas...hadoilah...rase mcm penat pakai baju..haha..~~






::: tu je nak bagi tau..eh, sambung pasal mak tadi...pastu dah xde kelas kan...ape lagi..naik bilik smbung lah! mase best tu...tutup langsir semua..tarik selimut! hoyeehhh..!! huhu...kul 9.30 bangun semula, sbb kul 11 ad kelas prof chan pulak..suke sgt kelas psikologi..best! :D 


::::: mase dalam bas tu kan..mak tepon...haa...saya bg taulh mak, nak balik kan..yelah cuti mid sem kan..pastu2 bla2...mak pun citer..ya nak tau pasa sejarah skolah mak..saya pun cakaplah..nak3!! hey! bukan sejarah penubuhan sekolah mak sayalah..pasal subjek sejarah SPM ok.! bukan sejarah tu..haiyaaa...:P

::: mak cakap, sume lulus..pastu DG ek? ke ape nth pngkt2 ni..naik..kalau dulu 3 point smthing2...tapi kali ni 2 pun smthnig2..ha! naik kan? *uit! naiklah...korang jgn kira 3 turun ke bawah...mmg lah turun..ce kire 2 tu lebih besar dari tiga..ha! baru naik kan? huhu..tapi rangking sekolah jatuh..huhu..kalau dulu sekolah mak no 1, tapi kali ni jatuh no 5...hurm...mak cakap sdih jugak..tapi seronok..sebb persaingan mmg sengit..sape sekolah no satu? hey, spe lagi..kalau bukan ihsan! my ex school! hoyehH! bangga jap..heww.heww..:D



:::: takpelah pasal subjek tu..pastu2 mak cakap mak nak pergi sarawak..sebab abang sedara kita nak kawen..pastu2...pastu *bnyknye pastu..haha~~ mak cakap, mak tak boleh lah bawak ya, sebab kalau ya nak ikut, 'meh sini duit' haha..~~ tapi mak cakap..takpe...ya belajr baik..nanti boleh bawak mak jalan2...


ni lah dye candi borobudur..

candi borobudur ni dekat indonesia
::: ni yang saya nak sebak ni..bukan sebab apa...nak tau tak mak cakap ap..?? mak cakap...'ya, mak ni teringin sangat pergi Ankor Wat, Candi Borobudur, dan mak nak sangat jejak kaki ke tembok besar china'..haiyaaa...bile mak cakap macam tu...hurm...sedih sgt..*i'm crying now* :(


:::: saya cakap kat mak...takpe..ya janji bawak mak..JANJI! mak cakap...ok,.nnati kita pergi...*siyes rasa macam nak nanges mase tu, tapi syaina ade kat sebelah..maluu..lagipun org dah ramai dalam bas mase tu...huhu..tapi seyes korang..rasa sebak giler bile mak cakap macam tu..mak teringin sgt...macam dulu gak..mak cakap, mak nak sgt naik kapal terbang, tak kesahlah pergi mna2 pun, akhirnya mak dapat...pergi indonesia..jalan2..huhu...:D



ok..ni angkor watt

angkor watt ni kat kemboja..* eh, kakak ipar kita org kemboja lah..hehe..:)




:::: jadinye saya dah janji dengan diri saya...TAK AKAN SAYA TUNAIKAN PERMINTAAN ORANG LAIN, SEBELUM SAYA TUNAIKAN PERMINTAAN MAK SAYA! dan...sebenarnya, saya nk juga janji, yang saya tak akan kawin selagi saya tak bagi apa yang mak saya nak...tapi takut pulak.kang..terkawin dulu kang cmne..huhu....eh2..tak2..saya x nak kawen..hey! bukan x nak kawen...maksudnya macam..kalau saya kawen, tanggungjwab saya dah berat..kalau ada anak lagi *jauh ko fikir airen..haha~! hey, mase depanlah..ngeee...:D  jadi..kalau saya tak kawen lagi...kalau saya dah kje..duit tu, saya boleh share ngn mak...boleh bawak mak gi jalan2...ha! kan seronok! eeii...can't wait! :D


::: besar kan cita2? mestilah...korang tak kan x nak capai cita2 mak korang...*airen, knp mak ko nak pergi angkor wat? candi sume tu? * hoho..yelah..mak saya kan orang sejarah...selama ni, mak kenal mende2 tu dalam buku, dalam tv..so, mestilah mak punya satu perasaan, di mana dia nak tgk sendiri mnde tu..! depan mata! jadi, saya sebagai anak, insya Allah akan tunaikan..:D sebab saya sayang mak (>__<), kalau korang jadi saya pun, korang mesti nak kan? huhu..




hoho..ni dia..tembok besar china..

tembok besar china..kompem2 lah kat china..:)


::: jadinya di sini, berkaitan dengan tajuk entry ni, saya janji pada diri saya, sebelum saya gembirakan orang lain..saya akan gembirakan puas2 mak saya...selagi mak saya diberikan nafas oleh Allah untuk dia bernyawa..saya akan berbakti pada mak..! :D tolong ingatkan saya, sekiranya saya lupa  :D


::: okey jadinya, saya dah tahu apa yang mak saya nak..sebenarnya mak dah pernah cakap lama dah pasal ni...tapi, biasalah anak, kalau mak mintak tu..kadang2 buat tak tahu..lain dengan mak, kalau anak mintak, terus dia beri, itu beza mak dan anak...


::: kesimpulannya..hurmm...sayangi mak anda dan penuhi impian mak anda selagi dia ada...sekali dia takde...selamanya2 dia tak akan kembali..mak dalam memori, tak  sama macam mak dalam realiti...:D



additional : saya strt minat sejarah, sebab mak saya..time f1,f2 selalu fail..sebab sejarah f1, ngn f2 x best..tapi, masuk je f3..best sgt..pastu smpai hari esoknye nak strt exam SPM, mak dtg sekolah..ajar saya ngn kwan2 kat tngga surau..mak bagi soalan spot..<-- betul ke eja..*haishh bantai je..jnji korang fhm...dan mase tu best giler...:D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...