best memory in my life! (part1 ) (>__<)

::: wahh~! seronoknye tgk pageviews hari ni...mendadak2..thnkslah pada yg baca..yg bagi komen kat twiiter pasal mak tu...hoyeah! ye saya janji! :D tadi otw balik kolej, lepas habes kelas kewartawanan, duduk ngn Mona ( mona ni kawan saya, strt dari kuliah) sembang2 jap...nak tau citer pasal ap? saya citer kat mona, pasal pengalaman saya jadi cikgu..cikgu? haulaaa~~ cikgu... cikgu sekolah menengah tau..haha~! lawak kan..hew..hew...:p


:::: yups! seronok! best! unforgettable memories! camne nak strt ek citer ni..hurm, ok! cam ni..habes stam..ada lebih kurang 10 bulan cuti...10 bulan ok! nak dekat setahun tu..haiya...kalau tak kerja ni, rugi..duit x masuk..lagipun, duk umah xde orang..hehe..yelah, mane ade org nk jaga, mak abah keje, along keje, abangah beljar, mase tu kak wan x dpt sayf lagi...so, xde orang, so, decide kerja kat tempat along..haha! lawak ok..janji along, sehari 10 inggit..hoho..boleh je x kesah, kerja punye keje, gaji asyek kene potong je, sbb hutang ngn along bnyk..ahhaa~! pastu decide x nak kerja lah ngn along, sbb x dpt gaji cam real2..huhu, so, nak dijadikan cerita..jeng3.






::: satu hari tu, kat fb, aisyah taib cakap, dye dlm dilema sbb dye ad 2 kerja, huyooo..aq satu habuk kerja pun x dpt, pusing satu rompin dah pun..huhu..pastu saya dgn selamba+x malunye..' syah, bagi aq je lah satu kje tu, ko bagilh tmpat yg ko x nak..huhu', aisyah pun cakap 'ok, nah no tepon skolah tu, n then ko call skolah tu, ' saya pun..okey! tq! mase tu hari rabu..balik tu, citer kat mak, citer kat along, kat abah sume, sume cakap, oklah..xpelah jauh sikit..janji awak x duduk rumah+mmbesarkan badan..ahha!~ ayat ni x boleh bla! along lah..dush!


::: pastu kan, along berie suruh siapkan resume bagai semua..mak pulak berie cakap, amek cop ya, nanti org kata sijil tu x sah..saya mase tu dah pening dah..halaa...susahnya..xpelah, ape2 pun ikut je ckap mak..hari khamis call skolah tu, n then cakap bla3..pastu dye suruh dtg temuduga hri esok (jumaat) sebab nxt week student dah strt cuti..saya pun, mcm..ha? esok..tapi ckp je..ok2..pastu2..cakap kat abah..bla3..abah pun setuju nk tolong hantar..bagi supprt lh kat anak dye nk keje ni..hew..hew..hew..:p


i'm teacher? haha!~ beng!




:::: pastukan..pegi sane..secara jujurnya, saya bayangkan skolah yg saya akn ajr tu, macam skolah saya..macam ihsan, macam skolah mak saya, skolah agama rompin tu..tapi..jauuuhhhhhh sgt sangkaan saya..sgt3!! skolah tu hnya ada satu bgunan, satu asrama, satu dewan makan..tht's all..wow! frts impressing mase tu mcm..o..o..o..ni skolah bawah maip ni..erm..ok jelah.. pastu2...masuk pejabat..jumpa lah kan ngn sume2 cikgu kt situ..ok! bilik guru dye sgt sederhana..:) jumpe2, ckap2..nak tau x..dye tk tgk pun resume saya..x tanye ape2 pun pngalaman kerja, ape2 jelah..apa yg dye tnye..' awak betul2 nak keje kat sini? gaji tak mahal pun..sikit je RM400 je..' hoho...saya mase tu..x fikir gaji pun, seyes! saya fikir saya nk kerja, sbb saya bosan duk umah..xde org..huhu..pastu deal lah! yeayy! diterima..saya pun, boleh kerja! hup hup horeyY!! lepas raya cina, perkhidmatan pun bermula...tapi....


::: korang, skolah tu pedalaman..pedalaman ke ha? nthlah..x lah pedalaman..tapi, macam jauhh sgt...jauh lah..ke dalam..rase mse tu macam..adoi..citer kat mak along sume kan..sume gelak..haha~ depa cakap..haha! nak sgt keje..keje jelah...tapi mak cakap..' ya jgn nk mngade2 sgt nk keje kat tempt2 baik, awak tu baru lepas stam..buknnye ade dip @ degree pun nk kje mewah2..ok lah tu, nanti manelah tau, dapat msuk upsi nanti, kene kje kat sabah sarawak sane..ha! lagi pedalaman..' hoho..ok! dah kene bebel ngn mak..haha~! amekawa airen! nk sgt kan..yess..:p


::: dalam mase seminggu sebelum kerja tu kan..Ya Allah macam2 dalam fikiran ni, takut, segan, malu, nk kawan..semua ada..nak tahu apa yg saya buat..frst2 sekali..call ainul, ainul jum keje ngn aq jadi ckgu..ainul mule2 dye on je..tapi last2 tu dye ckp, sory sbb dye kene jaga n tlg mak dye berniaga, takpe saya fhm, pastu call ummu, ummu cakap, alah erin, jauh sgt, mak ayah kome tak kasi..hoho..takpe,, itu pun saya faham,..jauh lah..temerloh..haiyyaa!! nak panggil sape ni..~ yes! asma..jeng2..'asma, jumlh keje ngn aq' ..bla3.......asma terima...tapi kan..asem, kjite kene divide lah gaji tu..pastu asem tnye..gaji asal ko bpe? 400 ratus? jadi kalau divide..200 sorang..mase tu saya rasa mcm ... alamk sian pulak..200 sebulan kot..huhu..tapi asma cakap..takpe..x kesah pun..setuju je..yeayyy!!! melompat2 seronok dalam bilik mase tu..mak cakap, padan lah awak ngn asma tu..huhu..


::: pastu , dah ready sume ni,,hari ahad tu, fmly hntr saya, n fmly asma hntr dye..kebetulan kitrng smpai pada masa yg same..petang ahad, time bdk2 ni tgh mkn petang...uuuuuu....maluuuuu~~ maluuu nk kuar kete...bdk2 sume tgk..helloo~! kami baru 19 kot..depa tu plg tua pun 18 ...haha..lawak! tapi, yg bestnye..smbutan depa baik sgt..dyorng smbut ktrng, ckgu yg tolong kitrng handle rumah warden pun ade..K.Muni, smbut dgn baiklah..sgt2 meraikan kitrng..fuyoo...kak Muni cakap ktrng jadi warden..ha? warden? hahahha!! lawakkk weeii..selalu kat skolh dulu2 kene marah ngn wardenm sekarng jadi warden..haha!~tapi okey je...:D


hoyeah! sesi bergambr wrden ngn exco2 asrama...:) tgh2 tu kak salmi..:)




::: dah siap sume..mak kitrng sume dah balik...bilik dah siap kemas sume..fuuhh~! exco2 lah tolong kitnrg mase tu..hadoilah..baiknye...teringt mase skolh dulu..pastu, time tidur tu..smngt ni, iron baju terus, nak jadi cikgu lah katakan esok ni..hew..hew..hew...~~ esok pagi! di perhimpunan...alamak! 'diminta cikgu baru untuk perkenalkan diri pada semua pelajar' aiyaaakkkk...pengetua suruh perkenalkan diri..maluuuuuu!!~ asma, ko lh dulu, airen ko lah..ko lah..haha..saya mengalahlah, saya pergi dulu..ckp bla3..pastu depa tnye..ustzh ajar form brp..*fuyoo, tnye strght depn perhinpunan je..takpe..x kesah pun, skolah tu kecik je, perhmpunan bukn ada pentas pun..* hehe..pastu saya ckp lah, f2,f4 ..pastu bdk2 ni..yeahh!! wahh...hebat betul depa ni..lawak! terus xcited nk mngajr..:D


::: *airen, ko ajar sbjek ap* hahaha~! malulah nk cakap..haha!! mse interview tu, skolah dah cakap yg kitrng kekurangn cikgu bi, cikgu ba, so, saya dpt bnyk mse tu..bnyk sgt sbjek yg kene ajar *macam lah aq tau sume mnde, tapi smbut je* haha..
- bi (f4) mate (f2) adab nusus (f4) <---hahha.! ni plkg x boleh bla! adab nusus kot! kat kuliah ust ruzlan plg power ni..lawak..haha.. er arab (f2), sivik (f3) ..ha! bnyk kan? naseb  baik ad asma, bahagilah dgn dye..asma amek, arab (f2), sivik (f3), yg bakinye..saya punye..mampuihhhh aq! bi!! sgt hebat aser! hahha~! adoilah....@_@


::: macam mane saya hndle ni sume, smbung next entry..:D



Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))