tibe2 teringat,,,@_@

::: assalamualaikum...fuhh...arini, Allah duga sya sikit...selesema maaa~~~ haiyaa...mnyak susah woo...sakit hidung....time solat tadi pun, adoi segan je kat makcik sebelah...so, lapan rakaat balik..huhu...
::: semalam, saya teringat2..bukan teringat ap,  cikgu saya, cikgu sekolah men saya dulu, cikgu radhiah x sihat, kene thn kat wad...jadi saya teringatlah yg saya pun pernah kene tahan kad wad..so sad..:((


::: alkisahnya, time tu sy form 3, sy mmg duk hostel, so mase tu minggu pertandingan bilik2 lah...ditakdirkan saya masuk pertandingan syarahan..fuhh...mmg lah..naseb bek mng, mng lah tmpat kedua, kalah dgn akak form 4, sob2..:(( nak dijadikan citer, maybe selang 2,3 hari *if i'm not mistaken* mase tu, kami punye mudir *pengetua* nak pencenlah..so, habes je majlis tu, perut saya meragam..


:::: mmg dah terguling2 atas katil dah...junior sblah saya tnye,.' k.airen ok x ni? g study x?' x pelah, pegi h dulu' enol pulk : erin, nape ni? ' x tahu...sakit beb..' kawan sy ni pun mengadu kat akak form 5, ketua bilik  kitrng lah, mse tu ad akak yg mmg concerned lh kat saya, k.najah...mmg dye lah yg airen ni, airen knp? sakit ap?


::: pastu, depa pnggil warden kan..dipendekkan cerite..*sbb kalau nk crita, mmg bnyk* saya pun dibawak ke hosiptal..HTAA lah kan..mne ag..k.huda n k.najah lah yg teman saya..spnjg dlm perjalanan mmg nk muntah smpai2 je kt depn pintu HTAA, saya munth kt depan pkguard..huhu...


:::: mmg lme giler time tu, dari pkul 3 smpai pkul 6 sy x kene pnggil2 lgi..pstu akhirnya dipanggil jugaklah kan..yg saya tahu, dr cucuk saya..yg lain sy x dgr, sbb mse tu mmg sakit giles...jumpe dr pun muntah...pastu, sy suruh k.najah n k.huda balik dulu..sbb depa puasa time tu, nnti mlm dtg balik...*time tu sy dah kene thn kat wad sementara*mlm tu dhlah pertandingan tilawah, sy mmg smngt nk supprt kawan saya oley, tp nkbuat cmne...:((


:::: pastu dah kene cucuk tu, tidurlah kan..smpai lah sy x sedar ustzh hana n cikgu siti dtg, dr ckp sy x bleh balik, sy kene tahan wad..pstu dr ckp saya dah  kene apandiks! gulp! mmg terkezuttt gilerss...rasa mcm nk nanges, tapi cover..time tu, k,najah dah mmg bawak baju spare tuk saya, mybe dr dh bg tau ustzh awal2..pastu, kene lah tukar wad..naiklah wheelchair tu..ngeh2...ustzh beli mkann..tapi mmg x leh masuk...kosong!


::: mlm tu, mmg tidur sorang lah...lepas depa tlg sy tukar bju hospital, depa pun kene baliklahkn..dah nk dekat kul 12 mlm mse tu, x kan ustzh nk teman kot..sekolah kot esok, pastu lps semua balik...mmg saya sorang2..pandang kiri, tgk sorang kaki kat atas, tgk depan, sorang mcm ni..haiyaa! aq kat hosiptal!!!! ::(( tgh2 mlm, dr dtg, nk cucuk ubat kat tett! hurh!


::: dipendekkan citer esoknye..mak x smpai lagi, abah smpai dulu, sbb abah keje kat pekan, mak kene lah mintk cuti dulu...tibe2..dr dtg, bagi saya baju..suruh salin! helo!! tgn satu dah kene masuk air..mane boleh salin satu tgn je..dahlah, x sedar, smpai cucuk air tu dah jadi cucuk darah..mmg sakit..sya jerit..nurse!! nurse pun..adik...knp lah mcm ni...mase nurse nak masukkn balik darah tu..pergh!!!!!!!!!!!!!! mmg sakit...


::: pastu, dah siap tu..sy pun tetibe nanges..cmne nk pakai baju ni...sob2..:(( dijadikan citer, makcik sebelah tu pun tlg..ohhh sedih gilerss time tu..dipendekkan citer lagi.dah siap mkcik tu tlg..abah ckp..sabar..xde penye x saket pun..*terus meleleh* tibe2..dr dtg, siap bwk alh, yg katil bergerak tu..'adik nak kene bedah ni' ha????????? 'bedah dr'??? yelah..adik tak tau ke? saya pun..erm...angguk je...*mmg sengal! cmne aq leh x dgr lah smpai dr dah pesan pesakit yg bernama airen surayya, anda berpuasa selama sehari..*patutlah, time pesakit lain makan..aq xde pulak nurse yg hntr mknn..rupenye kene pose..nseb baik saya x mkn ape2..sbb mmg x larat...say pun dgn redha, baring jelah atas katil tu..abah ikut jelah smapi bilik bedah..pastu...yg plg best! dah lepas bedah..time dr nk kejutkan..


" adik, bgn...bgn...dah siap dah ni.." aq terpinge2...yelah, effect bius..ha? ha? ha? bgn...adik dah siap ni...sedar ke belum ni...erhhh~~~ nk dekat 10 minit baru normal..ngee...yg x leh bla..pesakit sebelah tu... dr kejutkan dye.. 'adikkk bgn...adik tau tak kat mne ni? budak tu dgn yakin..'tahu, kat rumah ni..' dr tu gelk je...fuyoo~ haha~ lebih teruk pd aq budak ni...hoho...dah siap bedah tu..abah ada kat luar..mmg x terckp ap2..sbb lemah..smpai kat katil aq..mak!! *terus meleleh lagi*...mmg sedihlah...x leh bla...mak teman lah kan anak dara dye yg sorang ni...tidur bawak tikar kat bawah..mmg sedih mse tu..pastu mk pun mintak tukar lah esoknye..bilik yg 4 org satu bilik tu..


::: saya tgk sorang tu, breast cancer, sorang lagi, mata sebelah x berfungsi,sorang lagi, makcik sakit tua.. saya? apendiklah!huhu..pastu ustzah dtg, sedara2 dtg..aiyooo..time tu mmg macam makciklah...dgn serabai nye..pakai baju hijau nye..makn buburrr je memanjang...saya x thn...saya mintak keluar wad awal..mak x kasi..saya ttp nak..pstu keluarlah awal..


::: keluar wad, sy duduk kat rumah mak sedara dulu..tibe2 *ya, ni kwn awak tepon ni* kawan2 sy kalau tepon, mmg dyrng call abah saya..*airen! ko kat wad mane?? kitrng nk melawat ko nI?? ' saya mase tu..alamak! " beb! aq dah balek dah.." airenn!! kitrng smngt nk melawat ko, siap bwk buah tgn lagi..' ' aq saje balik awal..x larat'..' lah yekkee. ustzh ckp ko lme kene thn, tu yg ktrng nk melawat " ' mmg lame pun, tapi aq mintk keluar awal' 'ooo.xpelah..' *sian kat enol ngn she'..huhu...


::: jadinye, apa yg saya leh cerite..mmg saya x sngke langsung saya kene apendiks! u know what? dr kata, nseb bek awak cepat dtg hospital..sbb apendiks awak dah nk pecah sgt dah..kalau x awak ni dah...ma** * ha??? fuhh! thnks god! i'm still alive! credit thnks to ustzh hana, cikgu siti, k.huda, k.najah smualah smualah..kalau x...uuuu


::: saya cuti seminggu..tmbh dgn cuti seminggu bulan 3..jadinye 2 minggu saya cuti..balik asrama tu...mmg saya jadi tarikanlah..smua nk tgk saya punye kesan bedah, smue tnye pasal mcm mane...mmg best citer kat depa...kelakar! dyrng smngt dengr...huhu...


::: korang pernah ke dpt tidur kat wad?? haha! x  pernah kan?? rugi! x pernah rasa mknn hospital! haha! :p





Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Dah ada boyfriend?