ALHAMDULILLAH ^__^

::: alhamdulillah..syukur sangat ke hadrat Illahi yang telah memperkenankan doa saya selama ni...:))
 yelah kan, kalau kite gembira, kalau boleh kita nak bagi tahu satu dunia, bukan lah niat nak mengheboh2kan, tapi x salah kan nak berkongsi kejayaan bersama2..jangan lah salah anggap yang apa yang saya post ni ingt nak riak2..x, cuma nak share je..:D






::: alkisah sblm nk tgk result *ya, nanti beli kan mak nasi kerabu + solok lada sekali....hehe..mak mcm bese, order mknn fav dyelh kan..nk buat cmne, kami tinggal 2 beranak je..abah+along+k.wan+sayf dah pindah kat segamat..huwaaa..:( takpelah, tuntutan koje kan.. jadi lepas je beli, mak yg ada kelas tambahan dah pegi dah..saya pun, besenye mmg x pegang hp pun klo cuti2 ni, letak je dlm bilik tu, 5 jam lepas org send msj, baru sy bals, sbb sy bukan jenis yg selalu berkepit ngn hp, yelah, telepon rumah dah ade...berkepit ngn yg tu jelah..jimat skit..haha..:p


tett2 tett *bygkn bnyi msj ye* 'result dh  kuor' ha? dah kuar...saya yg sememangnye nekad x nak bukk laptop smpai mlm, terus fiuuuuu berlari ke arah laptop..dlm otak ni, mySis mySis je...berdebarr gilesss..bukak2 je...aiyooo takutye nk tekan result exam sem2, eiii....tapi, kenelah bukak jugk kan...kalau x...tak tau pulak..lepas tekan je 'submit' tu...wahhh.....


:: perasaan yg sgt seronok x terkata...syukur sgt..mmg melompat2 tahap gajah tak boleh lompat dah ni..yeayy!! terus call mak, harp2 mak angkat, walaupun saya tahu mak tgh kelas...mak pun kene ckp dlm nada yg cepat2, tahniah2 cam bese,,nnti mk belnaje..ha! part tu nk dgr tu..ngeee... next! along, mcm beselah, name pun hari sabtu kan..mmg lmbt skitlh nk angkt phone tu..dgn suare berserok2, nmpk sgt angkt phone atas katil..along pun cm bese, lame lah borak ngn along, siap citer zmn dye lagi..benglah! along ckp abah tidur..so, aq pun next ke nyah! cheh! x bgn tidur lgi abg aq sorang ni..xpelah, 10 min pastu, abah tepon..mybe along bagi tau..abah jnji nk belanje lepas dpt pyment keje dye nnti..yeayh!!


:: seyes! saya seronok bkn sbb apa, tapi bile tahu yg saya masih dpt kekalkn lagi pencapain saya..walapun jatuh 0.01, hihi..yelah, sbb sem lepas saya amek 18 kedit, sem ni saya cabar diri amek 19, so, lain lah skit kan nk ngirenye..:D tapi ttp berpuas hati..alhamdulillah..


alhamdulillah, tahun ni dapat semua A, hanya olahraga, BI,*BI tu yg x caye tu* haha dan moral dari perspektif agam yg A-..walau ape pun,,ttp hepy 4myself! pngk n pngs pun same..hee..:D


:: betullah, kalau kita study, fokus dlm kelas, mmg kejayan tu milik kita, sbb saya tgk, kalau saya x dtg kelas sekali je..mmg kosong tuk chapter yg setersnye, sbb dye bersmbung2 kan..so, *INGATLAH! JANGAN SESEKALI PONTENG KELAS, KALAU KITA BETUL2 NIAT NAK KE KELAS, WALAU MALAS MACAM MANE PUN , KITA TETAP AKAN BANGUN UNTUK KELAS' lagi satu, kita mesti ada target dalam hidup, dan yang penting kita mesti cari pesaing kita, mesti ada satu, sbb pesaing ni sbnrnye akan menaikkan lagi semangt kita untuk study n berjaya..*tapi biarlah bersaing secara sihat* :DD


:: pastinye ramai yg meningkat, dan pastinye ada yg menurun....hurm..tapi, untuk sem3 ni saya kene lebih skit sbb saya amek 20 kedit, dahlah amek minor BM, saya lngsung x de asas BM,minor BM ni bkn mcm kite blkr time SPM dulu2,  kalau kakak2 saya yg SPTM ni adelah jugk..saya mmg langsung xde..takpe, sy yakin dyrng baik2 n sudi ajar saya...knp saya x amek BA? bkn x nak, tapi saya x mmpu, saya bukan macam ANIS SYAFAWANI..hebat! saya x layak nak amek minor BA..x hebat mcm dye..


:: tapi saya percaya, ape2 jelah kos yg kita amek, tu smua ilmu..tu smua berguna, tu semua bermanfaat..saya yg belajar MORAL ni, rasa mcm adelah sifat sivik dlm diri, mningkat tau..haha! sbb kite berinteraksi kat laman sosial kan..kite dpt tgk org tu melalui komen n jugak status...dan klo blogger tu, tgk penulisan dye..hehe..*jgn lah telek2 saya sgt yek..:P






::: kepada semua kawan2 saya, tahniah saya ucapakn..itulah hasil kite selepas kita berusaha...mcm mane kita usaha, mcm tulah hasilnye..<--ayat betul skit..huhu..so, kalau rasa jatuh, *mcm saya, usaha lagi next sem..insyaAllah boleh..sbb saya percaya, 
'kejayaan itu adalah milik mereka yang berusaha ke arahnya'. cuma, saya nk pesan, betulkan niat kita balik, jgn nk dapat pointer tinggi sbb nk dpt dekan n naik pentas..mnde tu smua bonus..yg penting niat kerana Allah, dan dapat dimanfaatkn tuk orang lain..:))


komen: seronok tgk rakan2 yang pencapaian naik mendadak2..tahniah asma! naik betul ko yek! sem3 naik lagi tau..hehe..:DD *seronok tgk org lain seronok*





Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Dah ada boyfriend?