selamat berpuasa!

::: assalamualaikum...lama sgt dah x update blog..
pertama : sbb nk hidup normal tanpa buka fb n blog
kedua : nak cuba membezakan hidup dekat kolej dan rumah..*kolej kan bukak fb n blog sokmo..:DD
ketiga : saya sebenarnye lebih suka menonton rancangan2 tv dari bukak fb..*fact
keempat : saya rasa kalau saya bukak fb atau blog time kat rumah..nanti balik kolej, saya dah bosan..sbb kat rumah pun same je ngn kolej
kelima : saya cuba nak hidup dgn menahan hawa nafsu *haha, dari bukak laptop
keenam : dari bukak fb atau blog, lebih baik saya tidur..ngeee :DD
ketujuh : sebenrnye saya dah bosan jugk dgn fb , sbb bnyk sgt kata2 kesat n sekarang ni kan sibuk dgn politik...smpaikn ada yang snggup keluarkan kata2 yg kesat+x baik untuk dikeluarkan...*saya x suka..huhu..:DD
kelapan : saya rasa dari bukak n update blog *kalau kat uamh lah, lebih baik saya beljar memasak..haha *kengkonon..eh? betullah..:D
kesembilan : saya x nak tahu pasal orang lain time cuti ni..nak tahu pasal fmly je..*eh, boleh ke cenggitu ? huhu
kesepuluh : semua alasan2 di atas..huhu..


::: inilah dia alasan nye kenapa saya x update fb n blog..mmg ramai yang kirim mcm2 kat saya kat fb tu..wah..lebih2 lagi, bila depa tgk saya punya dp pic dct pakai full hijab kan..haha~! comel kan? sgt comel..insyaAllah soon tokti kata...doakan k..:DD






::: memandangkan saya rasa bulan puasa pun dah sgt2 hampir ni, saya rasa laginyelah perlu dikurangkan penggunaan fb, twitter, youtube n sebagainya...yelah, kalau kita tak kurangkan, apa bezanya dengan bulan2 yang lain kan..? so, jum kita tingkatkan amalan n bende2 yang berfaedah yang dapat tambahkan pahala kita...yelah, time ni lah nak topup pahala n delete dosa..


::: dikesempatan ni jugak..saya ingin mengucpkan selamat menyambut ramadhan al-mubarak kepada semua umat islam..semoga kita sempat untuk memulakan ramadhan tahun ini dan mengakhiri ramadhan dan untuk ramadhan yang seterusnya..


::: saya nak mintak maaf bebanyak kalau sepanjang penulisan saya ni, mungkin ada yang terkasar n sebagainya..mintak maaf ye...kpd kawan2... *kalau depa bacalah...
selamta berpuasa korang...*kalau aq ada duit, nnti aq send msj sesorang yek! *naseb bek ada 20 oarng, itu pun tolak nai, satish, vel, vien n margeret sbb non muslim..dah tinggal 15..huhu...


::: semoga ibadah kita lebih baik tahun ni...kurangkn fb, twitter, lebihkan baca al-quran, lebihkan bende yang baiklah...*peringatn tuk diri sendri jugk..*sbb saya mmg tgh mnahan sebernye...hehe..


::: selamat berpuasa korang! jgn minum air paip! jgn telan air time mandi! jgn merasa mknn lebih2 time memasak! puasa molek2 naa...:))))

Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Dah ada boyfriend?