200 pilihan dan keputusan setiap hari...

:::: itulah kuasa dan manfaat pilihan yang tepat. oleh kerana islam ialah agama yang datang daripada Allah, maka islam telah memberi panduan yang jitu tentang cara yang sewajarnya bagi manusia membuta pilihan yang tepat dalam kehidupan. hidup ialah himpunan pilihan yang kita buat setiap keadaan dan masa. semakin tepat pilihan kita, maka semakin besar kejayaan yang akan kita perolehi.


:::: mengikut pakar psikologi..secara puratanya seorang manusia membuat pilihan sebanyak 200 pilihan dalam masa 24 jam. daripada sekecil-kecil perkara seperti memilih pakaian, makanan dan sebagainya sehinggalah keputusan yang besar.


kalau dulu, time dak sekolah rendah...org mmg kenal saya dgn yg sebelah kiri...:p tapi kini x lagi...saya dah buat pilihan tepat..*tepat sgt :P*




::: kejayaan dalam kehidupan ditentukan oleh apa yang kita buat setiap hari. perbuatan kita itu pula ditentukan oleh keputusan yang dibuat oleh hati kita. kejayaan merupakan suatu proses yang berjalan setiap hari. ia bukan setiap proses yang berjalan setiap hari. ia bukan sebuah destinasi, sebaliknya satu kembara. antara satu peringkat dalam proses itu ialah bagaimana kita membuta pilihan.


::: kejayaan, kebahagiaan, ketenangan dalam kehidupan bergantung kepada pilihan yang kita lakukan. jika pilihan kita tepat, (sebagaimana yang dibuat oleh Rasulullah S.A.W da para sahabat ) , maka tindakan tepat dan hasil yang dapat adalah tepat. justeru memahami dan menghayati bagaimana membuat pilihan yang tepat dalam hidup adalah sesuatu yang sangat penting.


ranai yg masih dilema...hanya "sifat kemanusiaan yg dapat mengubahnya " *trust me!*


nota jari : hari ni brp bnyk kita dah buat pesanan...? ha, lebih2 lagi bulan puasa ni...
nak mkn ap? nak minum air ape? nak bveli brp air? n bla2..banyasgt pilihannya...tepat tu x taulah...kalau smpai membazir..itu mknenye, pilihan anda tak tepat..ngee..:DDD

Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Dah ada boyfriend?