geng bloggers

Monday, 23 July 2012

oH tarAwih..:))

:::: assalamualaikum...dah tarawih semua?? alhamdulillah..time ni lah nak kumpul pahala sunat kan.. buat setakat mampu yek! :)) 


::: sebenarnye, saya nak cerita skit spnjang saya dah tarawih   ni kan...heee...:D
bukannya apa...ada kalanya gelak sorang bile mikir semula..huhu...


::: alkisahnya tersebutlah kisah..huhu...hari frst tu kan...pegi lah dgn abah, sbb abah ada balik...jadinye, along pegi ngn motor, sbb dye nk pegi lepas mghrib, saya ngn abah, maghrib kat masjid...jadinye, spnjng nak tunggu isyak tu..kita buatlah kan yg sunat2...dah smpai yg terakhir tu...tgh duk kat tahiyat akhir ni....


:::: tettt...ada makcik sebelah saya ni.*mmg assume makcik, sbb dgr sore dye abtuk2*.*masih dlm keadaan tahiyat akhir* duk mengintaiii ala, menelek lah kan..saya ni..haiyaaa..adoi, kalau xde org kat sebelah..mmg dah batal dah agakny sbb nk tergelak ada org menelek2, tapi mmg saya coverlah..sbb makcik tu, mmg telek betul2 saya...saya cepat2lah baca, terus bagi salam..yelah, saya time solat mane pakai spek..so, saya malaslah nk telek makcik tu balik pas solat tu...tibe2..


::: makcik tu pun, mcm berdehem2..*ehem2...* saya pun pandangla..."lahh! tokcik rupenye..." haha! beng! tok sedara saya ok! adoilahh,...dye puas telek sbb dye x cam, sbb x pakai spek..yg x leh bla tu, semangat tokcik ku menelek...haiyaa...@_@


::: pastu, saya mmg kalau pegi tarawih dgn abah je, mak x ikut sbb mak sembahyang duduk...so, mak lebih selesa sembahyang kat rumah je...yelah, mak kan cikgu sekolah agama...jadi, mmg kalau saya pegi masjid tu..mmg makcik2 yg kenal mak saya tnyelah.."mak x dtg?" saya jwb jelah kan...dalam hati ni...walaupun mak x dtg, ramai jgk yg kim slm kat mak..:))


::: alkisah hari kedua pun samelah...lepas berbuka tu..hurm..memandangkan abah dah balik segamat..along balik endau..so, saya mintaklah lah ngn mak nak anaik motor nak g masjid..mak 'on' je..sbb mak mmg percaya kan anak perempuannya yang berani dan kuat ni....*heew3,,:p


::: samelah, time tgh smbhyang sunat ni...mmg makcik kat sebelah asyek duk menelek je...haish....dalam hati, x kan tokcik lagi kot....huhu...dah pas solat tu...sy seperti bese, x kan nk telek balik makcik tu balik kan..duk diam2 jelah...


::: makcik yg kanan ni pun tnye saya.. "sekolah mane?" erk..saya erm...tak sekolah, saya belajar..." lah ingtkan budak sekolah lagi..nmpk muda" <-- seyes! ayat makcik ni, saya confius!..haha..sgt bngga bile makcik tu ckp den budak sekolah..muhaha..:P


"oh..belajar mane? " "upsi".."upsi? mane yek? " *dlm hati, ramai ke org tak tahu upsi tu?"  "urm..universiti pendididkan sultan idris..kat tg malim tu," " ooo...maktab perguruan tu kan? " saya pun tersenyum2 malu...dalam hati lupe, org2 lame mmg kenal upsi dgn MPSI (maktab perguruan sultan idris) "ha'ah, maktab tu"..


:::mak cik sebelah kiri pun masuk..." anak cikgu foziah kan? ank nuar?" saya pun..."ha;ah...yelah.." *sambil tersenyum2 kambing apabila kedua2 makcik tu mcm tgh interview saya mcm nk mintk keje..huhu..mak cik kiri tu tnye lagi"belajr brp dah thun kat sne? " baru je sthun, saya ada 3 tahun lagi.." masih tersenyum..*senyum jgn x senyum* ngeee..:D 


::: dan bnyk lagilah yg diborakkan smpai lah masuk isyak...hoho..dlm hati ni..mmg rasa mcm...nak sengeh je memanjang sbb teringat makcik tu kata saya muda..hahaha!
tapi lagi satu, mcm rasa bestlah..sbb walaupun saya tak kenal pun makcik2 yg saya berborak tadi..tp depa kenal mak saya..rasa mcm seronok..huhu..:)))


:::: motif cerita ni erin? erk! hehe..xdelah...saje je..ala uols ni..beng! :P
nak ckp mcm seronok...sbb kdg2 tgk gelagat makcik2 kat masjid ni..mcm kite kat sekolah2 dulu.."marilah smyang sblha aq ni"..haha..mkcik2 pun tau...bukn bdk2 mude je...


p/s : korang ingt yg mude2 je nk berkwan...? yg x mude pun nk okey...:))
selamat bertarawih! ^__^









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...