Simple is beauty..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Apa cerita hari ni? Hari ni saya banyak cerita. Tapi biarlah cerita2 tu, jadi tatapan diari peribadi. hehe.

Cuma macam biasa, nak share pendapat dengan korang. Ye, korang pembaca-pembaca blog yang saya kira mungkin ada persamaan pendapat dengan saya. *kot* hehe.

Apa definisi cantik sebenarnya? Susah kan. Cantik tu subjektif, tapi boleh jadi objektif juga kadang2, dan ada kalanya boleh jadi esei jugak. haha.



Bagi saya, * pendapat peribadi* , Simple is beauty.  'less is more' bak kata orang putih lah kan. Saya ada pensyarah saya yg sangat simple orangnya. Cantik sgt orangnya. Simple.  Berpangakat Dr, tapi takde pun mcm Dr2 yang lain, baju lip lap ke, kasut tinggi bagai lah..takde. sampaikan, orang ingtakan dia student. Sebab apa, sebab kesederhanaan tu. Saya suka lah. Suka cara Dr saya tu. :)

Biarlah kita ni pangkat besar ke ape ke, tapi kita tetap bersederhana. Ada apa dengan pangkat. Ke kubur nanti, kain kapan je yang di bawaknye. Lagipun kemewahan dan kebanggan kat dunia, takde ape2. sekelip boleh hilang.

Saya? Ades. sebenaenye saya rasa saya lah manusia paling pemalas nak ber'jangok'. haha. iye. melainkan kalau ada acara2 lebih2 sikitlah. kalau hari2 biasa ke kelas, tu, kalau boleh, tak mau pun duk silang2 tudung, nak biaq tudung kat bawah lurus je. tapi, memandangkan dah senior dan meningkat dewasa kan, haha..kene lah cantik sikit. bukan lebih kepada cantiklah, tapi lebih kepada ' KEMAS DIRI' .haha..

Whateverlah wei. pakailah apa2 pun, tapi jangan berlebihan. Kita dah cukup cantik kan? heee..~~
Tapi, nak pakai apa2 pun, jangan sampai lari dari ajaran AGAMA yang kita pegang. AURAT ialah MARUAH kita. :)


Keep it simple, don't over do your self. Because simple is classy, and overdoing it looks trashy."

adios..wassalam...



Comments

Niena Reen said…
Ya betul, simple itu lebih cantik. Tak payah nak over-over sangat untuk cantik. :)

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))