geng bloggers

Friday, 8 November 2013

Hati-hati berhati.

Assalamualaikum..

Semoga semuanya dalam keadaan sihat dan selamat hendaknya. :)

Hari ni makan kenyang. haha. Macam lah sebelumnya tak ye, heheee......

*********************************************************************************

Nak kongsi citer ni. Fitrah manusia lah kan, yang inginkan kebaikan, yang baik-baik. Tapi ada kala tersasar jugak. heeee....

Kadang-kadang tercakap pasal orang lain kepada orang lain, sebenarnya niat nak bercerita je, tapi, tu lah, takut-takut cerita tu bawak kepada mengumpat n bla3...

Kita takut difitnah, tapi kadang-kadang kita tak sedar tingkah laku kita yang membuatkan orang cakap-cakap pasal kita.

Niat tak menghalkan cara. the sentences that's very simple, easy, perfect to understand.

Cakap kat diri sendiri sebenarnya nih. Bukan nak cerita pasal orang lain pun.

Berkawan dengan orang lelaki, rapat dengan orang lelaki, makan dengan orang lelaki. heeee....

Takut juga orang cakap, "apelah berdua2". Padahal kita tak de ape2 pun dengan dia. lebih2 lagi kawan2 tu non muslim. Rapat sebab kawan dan memang boleh bercerita.

Tapi tu lah kan. InsyaAllah cuba elakkan. Memang biasanya ada kawan lain teman, tapi kadang-kadang berdua jugak. huhu.

InsyaAllah tak buat mende yang bukan2. Kawan saya non muslim, tapi dia "ustaz" dalam agama dia. So, dia tahu jugak pasal islam. no need to worry.

But, man is always man. Hati-hati, berhati. (peringatan untuk diri sendiri dan anda)

okey. Tu je. adios! wasalam.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...