geng bloggers

Monday, 23 January 2012

MACAM MANA NAK BUAT PIZZA??


::: pizza! sape suke piza?? of coz sume org suke..kalau tak, maunye lagu pizza hut, domino pizza n bla3 lagi..
suke makan? tapi tak pandai buat? haha..jum kite beljar buat piza! tapi..piza ni pizza kg lah ye..bese2 je..=) 


:::: bahan-bahan pizza..*boleh tambah lagi, ikut selera sendiri..


tepung! xde tepung, x jadilah wei..

sayur campur sikit..bagi menceriakn warna piza nanti..



.


keju! biase nye org gune keju mozzarela, taoi buat lain sikit..hehe..




bawang besar yang warna putih..=)
sos prego! sos ni sebenarnye tuk buat pasta...tapi bantai jelah..=)
hotdog!ikutlah hot dog ape2 pun..


:::: cara-cara membuat..

hotdog yang telah dipotong senget2..
                                                                                     

bawang besar putih yang telah dipotong dan diopisahkan satu persatu,
* cili api bagi penambah rase..(sebenrnye lada benggala xde..tu yg ganti dgn cili padi tu..haha~)
keju yang telah dihiris..* nak halus lagi pun boleh..





semua bahan telah disedia kan..=)

:::: masa untuk menghias!

mak cakap ni versi petak punye.!haha..*sblm nak hias pastikan bakar dulu sekejap, dlm 5 minit..
ok, salutkn dengan sos prego dulu..

                                                                          
diikuti dengan bawang dan seterusnya.



hoyeah! dah siap tabur..


masukkan pada darjah 180, dalam mase 20-30 minit..*ikut ketebaln roti pizza anda

*25 minit kemudian! jeng3!!! dah siappP!
lalala~ dah siap! *nampk x keju tu..haha..setompok kat situ je..adoilahh..


terus potong! x sabar sgt dah ni..*mak cakap sebab pizza dan bentuk 4 segi, so potongn pun kene 4 segi lah...pun boley mak..:)

hampir 1.5 inci ye ketabalan pizza ni....haha..~


akhirnya!!!! *ikhtiar supaya pizza dapat dipotong jadi 3 segi...

:::: selamat mencuba!! bismillahirrahmanirrahim....
*dah cuba dah tadi...ops! terlupa ada cili padi..sgt perlu berhati2 bila mkan pizza kg ni..haha..~nyum3...




















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...