HATI YANG KAU SAKITI

doa untuk kebaikan diri sendiri
:::: hati mane tak marah apabila disakiti, dikhianati, dilemparkan dengan macam-macam dugaan, hati mana yang hanya mampu tersenyum? hati mana yang sanggup berdiam diri? hati kita? pasti? tanya lah diri sendiri..kalau betul  kita akan berdiam diri apbila orang menfitnah kita, orang mengumpat kita, orang kata yang bukan-bukan pasal kita..kalau kita betul-betul begitu, saya ucapkan tahniah kerana anda berjaya menguasai hati anda dan sekaligus melawan nafsu amarah yang ada pada diri..


hati kita akan rapuh, patah dan diibaratkn seperti cermin yang tidak mungkin akan bercantum balik apabila hati kita dikhianati..





::: ada yang cakap, senanglah kau cakap, kau x berada di tempat aq..! itu adalh ungkapan yang biasa kita dengr apabila orang yang hatinya hancur lulur, berkecai kerana kecewa.Barangkali kecewa dengan cinta, mungkin juga dengan kehidupan sendiri.




::: memang banyak doa yang boleh kita baca apabila hati kita tak tenang, dan sebagainya. Amalkan doa-doa dari ayat suci Al-Quran ini agar menjadi kekuatan untuk kita sebagai umat Islam.
















andaikan hati ini disakiti kerana dikhianati oleh manusia, apatah lagi hati dan perasaan ALLAH apabila dikhianti oleh hambaNya sendiri. 
"Jangan terlampau memirkan kemahuan yang kita impikan, tetapi fikirlah kemahuan yang ALLAH inginkan."


::: Sesungguhnya hamba yang diuji oleh ALLAH akan hatinya itu, adalah orang yang disayangi oleh ALLAH. ALLAH tidak akan membebankan hambanya melainkan apa yang disanggupi oleh hambanNya.

Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

Muhasabah Diri..:))