no caption.

::: Assalamualaikum..
cuti sem ni, memang saya dah decide tak nak kerja..wah! nampak tak kekwat kat situ..? kah3..bukanlah..bukan sesaje tak nak, kerja kat rumah lagi banyak kot..*alasan kah?* tak..seyes tak! *muka suci*

::: kadang2 terfikir jugak nak kerja, sbb setakat keje kat kedai 2 hinggit tu, nk jugak kan..tapi tu lah..



1) lesen motor baru nak amek..tapi tak proceed lagipun, bnyk tangguh!

2) mak kerja, keluar kul 7.30 balik 5 ptg..helo! kalau saya kerja, masuk kerja plg lmbt pkul 9, blik mestilah ptg, habes tu, sape nak masak untk abah? sape nak kemas rumah? sape nak jemur baju? sape nak itu buat2 kerja rumah sume, tak kanlah saya nak biar mak balik kerja, tgk..rumah macam hari2 biasa dia, maksudnye, hari2 mcm sy kat kolej jugak..sbb tu saya decide tak kerja, biarlah duduk rumah pun, org nak kata bersarkan badan ke ape ke..tapi, bagi saya, tolong mak, lagi banyak pahala..:)

3) banyak cter kat tv saya nak tgk..wakaka..!

:::: kalau semua org fikir menda yang sama, kerja di cuti sem adalah salah satu cara yang baik konon2 nak bantu mak n abah, go on lah..saya ada pendapat saya sendiri...kalau sume org cakap siti nurhaliza je yang cantek di dunia, dah tu? sape nk kawen ngn saya nanti? haa! kan...nmpk tak analogi kat situ,

:::: kalau mak saya seorang suri rumah sepenuh masa,YES! saya akan bekerja, tapi, mak saya cikgu, pagi kerja, ptg2 baru balik, itu pun kadang2 malam ada kelas *puasa off lah malam* jadinye, apa yg saya nak buat supaya mak saya nmpk kewujudan saya kat rumah..? saya duduk kat rumah lah jawapan dia..haha..
yelah, saya rasa kerja kat lagi bertambun tau tak..tu peti ais, sekurang2 nya, saya balik..nampak lah kene ada beza skit, kemas lah, tu pokok2 bunga..nmpk lah hidup segar mugar sikit, tu bilik mak? haa...biarlah nmpk macam bilik utama skit..jadi..bnyk keje lah...biarlah keje kat umah tanpa gaji pun, jnji dpat bangun lambat..haha

:::: ikut lah masing2 ye..awak nak bekerja, bekerja lah..tk payah nak kondem2 org yg tak kerja ni....*ada org ngte ko ke erin?* ehh...takdelah, sblm org kondem saya, saya tulis post ni dulu, kalau ada org kondem, haa! nnti saya post link  blog saya disamping untuk mempopularkan blog saya ni bagi depa baca..

:::: okey! adius...malas nak tulis banyak...banyak dosa pulak asyek merungut je nanti..haha....

::: ASSALAMUALAIKUM..

-ASSN-


Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))