geng bloggers

Friday, 19 July 2013

kerana nama

:::: Assalamualaikum..

" kak airen! mak kak airen dah datang!" jerita mariatun dari bawah panggil2 aq yg sedang kat atas bilik.

mak? aik? kenapa mak pulak datang? kata nak suruh uda (mak sedara) yang amek.?

" jap!" sambil telek2 kat tingkap..

" mane mak kak airen?" aq tanya balik, sebab tak nampak pun.

" tu......" mariatun tunjuk ke arah susuk tubuh yang macam muda je..

" mak sedara kak airen lah..ok2, kak airen turun, cakap kat makcik tu sekejap" cepat2 aq turun, sian pulak uda tunggu.

sebelum sampai kat bawah, aq ditahan mariatun, (budak yang jerit2 nama aq tadi).

"kak airen nak tau, makcik kak airen tunggu lama dah. saya lama dah lama." muka bersungguh

" pastu? knp x panggil kak airen?" muka pelik

" makcik kak airen x tanya kat saya pun, sebab saya nampak makcik kak airen cakap ngn budak form1, ingatkan budak tu dah panggil, saya pun diam jelah, pastu lama2 saya tengok, anak dia tak turun pun, saya tanyelah budak tu.." makcik tu cari sape?" budak tu cakap " makcik tu cari surayya, saya tak kenal kak surayya tingkatan 5 yang mne, kak maria kenal? " 

"pastu?" aq x sabar nk dgr cerita seterusnya.

" pastu saya pun fikir2, eh, rasanya kak airen tu, name dia airen surayya, takpelah, biar kak maria yang panggil kak airen, ha! camtulah ceritanya kak airen, budak form1 tu tak tau nama kak airen ada surayya, tu yang lambat tu, naseb baik saya tanya, kalau tidak, sampai sudahlah makcik kak airen tunggu kak airen."

" hahaa, chehh...budak form1 tu x tau nama kak airen ada surayya. sadiss sungguh, takpelah maria, naseb baik awak ada, terima kasih banyak2..tak tau nak gelak ke nak sedih.haha" aq pun bersalaman ngn maria sebab cuti kan, dan terus pegi kat uda.

" aireennnn...penatlah uda ni tunggu" dengan sebutan "airen" yang ala2 mat salleh.

" uda soryy, saya tak tau pulak uda datang awal dah, pastu budak form1 tu tak tau pulak nama saya ada surayya. tu yang lagi lambat tu, puas budak form1 tu mencari."sambil jalan2 menuju ke kereta.

" itulah, uda pun baru tau nama awak ada 'airen', kalau tak uda tak panggil pulak surayya."

ha? uda tak tau nama aq ada airen kat depan?

"seyes lah uda tak tau nama saya ada airen?" bersungguh jugak aq tnya.

"mane uda tau, ingat surayya je" 

sakan kitorang gelak. hahahhahhaha

dalam kereta, uda duk perli nama aq je airenn...kak airen...hahhahaha...

pastu aq cakaplah, " kalau kat kuantan ni, orang memang tak panggil saya surayya uda, orang panggil saya airen, bandar sikit." ada unsur2 riak di situ okey.

uda aq gelak je..kata uda "mengade" hahahhah

sampai je kat rumah uda, satu famly dah berkumpul..sebab hari ni ada makan2 famly, mak ngn abah pun baru sampai dari rompin, berbuka puasa ramai2 satu keluarga memang seronok. dan yang paling seronok, masuk2 rumah, uda terus cakap kat dalam rumah tu

" kita ni penatlah duk suruh panggil suraya, surayya, takde orang tau pun surayya, orang sume panggil aireeen, airenn,," dengan gaya agak mengejek jugaklah uda aq buat. semua gelak. acik pun cakap *mak sedara aq jugak* 

" memanglah, Ya dah cerita, orang tak panggil dia surayya kat sekolah tu, orang panggil aireeen..*dengan gaya mat salleh jugak* " seronok makcik2 kenekan aq..hahhaha

" lah nama Ya ada airen ke? " soalan dari andak aq *makcik aq yg lain lagi*

*** hahahha....habesss, semua tak tau nama penuh aq, kat sekolah orang tak tau nama surayya, kat rumah orang tak tau nama airen! pengsaan...hahaha...mak pun explain lah kat makcik2 aq tu, baru depa tau nama aq yg sebenarnye..

                              AIREN SURAYYA BT KHAIRU ANUAR


::: itulah ceritanya, haha....kan! entahlah, tak sangka cenggitu...sob2..pengajarannya, nak memperkenalkan diri nanti, jangan lupa bagi tau nama atuk, moyang sume bagai..haha...^^

1 comment:

Aida Ismail said...

Hahaha~ kelakar kot. Boleh pulak makcik2 semua tak tahu nama penuh anak sedara sendiri. =.=" Mungkin dah ramai sangat kot anak buah. Hehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...