geng bloggers

Friday, 27 April 2012

rindu

:::: rindu? ye saya rindu! hey! bukan paada kekasih hati...atau lebih senang citer, saya bukanlah rindu pada sesiapa sekarang ni...tapi saya rindu pada saya dulu2..saya rindu  zaman saya dulu2...semuanye dulu2...ngeeee...:D


:::: semalam, lepas je berkesempatan untuk menghadiri majlis ilmu tu kan...saya tengok memang ramai yg datang... boleh dikatakan kat auditorium tu sesak dengan manusia....sehinggakan ada yang tak cukup tempat duduk dan terpaksa duduk di atas tangga2...mungkin pihak penganjur tak bukak bahagian atas audi sebab tak sangka pulak kehadiran tetamu yang diluar jangkaan...itulh yg menunujukkan bahawa, sesibuk manapun kita, kerinduan dan kecintaan kita pada Rasulullah SAW tidak pernah kira waktu dan masa.


::: memandangkn tentatif majlis tu bermula dalam pukul 8, jadi saya dan syaina pun datanglah agk tepat...tapi x tepat manepun, sbb beselah, bas kan...nak jalan2 lagi..so dalm pukul 8.20 malam kami sampai kat audi. jadi masuk2, tgk, erm, tak ramai sgt pun lagi, mngkin sbb mereka tahu, waktu ma'sia ni, kalau cakap pulul 8, kompem2 pukul 9 ye dak..so baik dtg lewat skit..huhu..x mngape..sbb acara mmg stat pukul 9 pun..


:::: jadi ape rindu yang saya nak citer ni, ialah, bile saya masuk tu, ramai lah senior2 atau budak2 kos pendidikan islam, beselah, anjuran depa jugk kan..mestilah supprt! jadinye..saya rasa mcm, tibe2 hati sebak sebab tgk dyrng, sbb ap, sbb dah lama saya tak tgk muslimah2 yg pakai tudung labuh beramai2...rasa mcm rindu nye nak jadi macam dyrong...memanglah saya berkawan dgn syaina yg tudung labuh, tapi ni different skit..sbb situasi tu ramai, duduk same2..salam ukhwah..cium kiri cium kanan..erkk..haha


saya rindu dyorng ni....~!! *time spm

hadoilah...sob2...:(

KULIAH! nk tgk kude pun still pose..:P

us with  our awesome mentors!




::: bila saya tgk, kakak2 ni rasa mcm..alaaaaa..sejuknye hati....automatik .air mata saya jatuh, sbb saya rindu nak pakai macam dyorng...:(

::: saya memang rindu dgn suasana dulu, pakai tudung labuh, sangat!sangat!sangat!sangat rindu! tapi itulah...bukan saya tak nak pakai, saya boleh je nak pakai tudung labuh, tapi saya takut tak istiqamah..sebab mase sem1 dulu, mmg saya ada jugk gilir dengn tudung labuh ni, pastu bile saya tak pakai, depa tanye saya, knp airen x pakai dah tudung labuh? saya x tau nk cakap ape...terdiamm! rasa malu tu mmg ade..sbb x tau nak bgi reasons apa kenp saya tak teruskn pakai tudung labuh...



:::: jadinye, bile saya tgk akak2 yg pakai jubah...aduhh..series wei...rasa mcm, bile aq nk jadi macam ni balik ni..pakai jubah, pakai tudung labuh..bileee?? hurm....hnya saya je yg ada jawapannya, sebab Allah tak akan merubah satu kaum, melainkan kaum itu merubah dirinye sendri..jadinye, hanya saya yang mampu merubah diri saya...insyaAllah, saya cuba!


::: mak memang pesan dekat saya, mak tak paksa saya pakai tudung labuh, tapi, jangan pakai tudung singkat! jangan pakai tudung atas dari dada, jangan pakai tudung berfesyen2 sangat...sebab yg berfesyen2 ni lah yg rosak nye...dan lagi satu pantang mak saya dan abang saya, JANGAN PAKAI JEANS! besar ke, kecik ke jgn pakai...mak x suke! dan mende tu saya pegang dari sekarang, even saya mmg teringin gak nak pakai jeans, tapi tahann...haha~!


saya rindu nak  pakai tudung labuh cmni....:(





::: jadinye, apa yang saya nak cakapkn ni..mende nilah...saya rindu diri saya yang dulu, walaupun saya bukn lah dari keluarga yg alim+warak..tapi nk cakapnye, saya rindu nak pakai tudung labuh semula, jumpe dgn kawan2...salam ukhwah n berbagai..kat upsi ni bukn xde, tapi mnde tu trjadi kat bdk2 yg amek kos mcm pndidikn islm, bahasa arab..saya pulak moral...so, fhm2 lah kan....^^



::: jadinye, saya memang harap, diri saya ni berubah...lagi satu ha! lupe nak bg tau..saya mmg rindu nak hadirkn diri dengn mjlis2 ilmu, bukn sbb ada, kalau dulu2, mse asrama kene pakse kan..turun surau semua! mlm ni ad ceramah..jadi kita pun turun, terpakse pun turun jugk..yelah, tk turun kang, kene marah...heee...^^


::: jadinye bile saya pergi semlam, rasa mcm terubat skit rndu tu, sbb asernye, sem2 ni, ni kot kali pertama saya hadirkn diri dalam mjli2 ilmu yg besar ni..bese2nye, kecik2 je...:D




ustzah hana, tgh...*terima kasih ustzh! 


::: saya harap, saya ada peningkatan dalam diri saya, buknlah statik x berubah2...saya rindukan suasan di Ihsan (SMAI) dan pastinya saya rindu dgn suasana di Kuliah..saya ditegur kalau saya buat silap, saya dimarah kalau saya melanggar  peraturan, saya rindu yg tu, saya rindu dengan teguran dan nasihat dari guru2,,kat sini saya xde, saya tak dapat...nak tau mende tu salah atau betul, semuanya dari kita sendri....dah x de sape nk tegur kite..saya rindu kene marah ngn ustzah Hana, sbb selalu buat silap kat asrama...tapi kerana ustazah, saya jadi orang hari ni, saya disiplin masa sbb ustzh, saya pnadai manage diri saya sbb ustzh...saya sayang ustzah hana, sebab kerana ustzh hana, saya jadi seorang yang tahu bahawa cikgu marah kita, bukan kerana dia bencikn kita, tapi kerana dia sayangkn kita...kalau boleh saya  nak post je kat fb ustzh sekrng ni dan cakap, saya syg ustzh, tapi segann....heee....:D
*saya sedih ni...teringt zmn dulu..ustzh...sob2..:(


:: oklah akhir kata, doakan saya tak jauh dari Islam, tu je yang saya mintak...doakan saya yee...insyaAllah..:D
amin...:D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...