geng bloggers

Friday, 27 April 2012

Rasulullah Cikgu Kita





:::: Alhamdulillah....baru berkesempatan untuk megupdate entry terbaru~! entry yg bese2 je...tapi, mngkin ada sedikit input yang boleh kita gunakan...


::: Alhamdulillah juga kerana berkesempatan untuk menghadiri satu majlis ilmu iaitu antara taman-taman syurga insyaAllah..


::: pertama sekali saya membaca tajuk forum atau ceramah ini di kediaman2 kolej dan juga sekitar2 kampus...terus rasa macam nak pergi~! memang nak pergi....tapi itulah...kalau xde kawan tu, macam x nak jugak pergi upenye...tapi nak dijadikan cerita..Syaina, ajak pergi..so, ape lagi..kasi on sajelah..


::: penceramah jemputan yang memang diminati oleh ramai orang..eh! bukan ust azhar idrus lah...eh! ustaz don pun bukennn....korang ingt..ustz azhar ngn ustz don je ke ha diminati..ramai lagi ok...cuma depa x lah popular kat youtube..ops!


:::ok2..so, penceramah ialah Dr Tarmizi dan juga Ustz Dusuki...hurm...x kenal ke? jap nk tnye uncle google jap..haha...
 

inilah dia ustz dr tarmizi...juri imam muda..:D
::: sememang kebiasanya kita mengingati Rasulullah, ketika di mana kita menyambut kelahiran nabi, kita berarak dan kita berselawat..tapi hari ini, forum ini mengajak kita untuk sentiasa mengingati Rasulullah sepanjng masa, setiap saat dan setiap waktu, bukn sahaja ketika ditimpa musibah, malah ketika kita berseronok...Nabi Muhammad pedoman dan idola hidup kita sebagai mukmin sejati...insyaAllah..:D


dan ini pulak, ustz dusuki, penceramah tanyalah ustz tv9
:::: kedua2 ustz ni sangat2 hebat...kalau ustz tarmizinye dengan lawak jenakanya yang x putus2..begitu juga dengan ustz dusuki yang ayat2 sangat kene dengan hati..tapi saya buknlah nak cerita pasal kehebatan ustz2 ni, tapi nak bagi tahunyelah..yang intipati dari tajuk " RASULULLAH CIKGU KITA"


:: ustz menekankan bahawa pastikan hidup kita ini mestilah berpaksikan Al-Quran dan Sunnah..insyaAllah hidup kita bahagia dan selamt dunia akhirat.


::: selain itu, ustz juga mengatakan bahawa turunnya Nabi Muhammad S.A.W kepada kita adalah kerana  untuk mengeluarkan manusia dari kegelapan kepada cahaya. sebab kita tahu bahawa, umat manusia zaman dahulu dilahirkan dalam kejadaan jahiliah, jadi ALLAH turunkan Rasulullah untuk keluarkan umat dulu dari kegelapn kepada cahya islam, selain daripada untuk menyempurnakn akhlak manusia.


jadinya..kata2 yang saya ingt sampai ke saat ini, dan saya juga dah buat status di fb..sebab kata2 dari ust dusuki mmg tepat, di mana...

                                 "KITA KENAL ALLAH, KERANA KITA ADA RASULULLAH "


- dan kerana itu, Rasulullah diaktakan guru kita, baginda yang mengajar kita bagaimna mendekatkn diri dengan pencipta, selain daripada mengajar kita untuk menjadi umat islam yang sebenar _


::: SO, ape yang dikatakn oleh ust itu sgtlh betul dimana, kalau Rasulllah tak diutuskn oleh Allah untuk kita, sudah tentu kita berada dalam kesesatan dan x tahu apa itu islam dan sebagainya, jadi berbahagialah kita, kerana kita lahir dalam islam, dan kita merupakan umat NABI MUHAMMAD S.A.W, iaitu KEKASIH ALLAH S.W.T.!~ *ALLAHUAKBAR!


::: sebenrnya terlampau bnyk lagi input2 yang menarik yg ust tarmizi n ust dusuki kongsikn kpd kami...sperti perkongsian tntg ayat2 al-quran yg mengisahkn tntg perjuangan Rasulullah, tentg sifat mulia Baginda, dan sebagainya..


::: selain itu, ust juga ada menceritakan bagaimana cara untuk kita menerapkan rasa cinta dan memperkenalkan Rasulullah kpd orang bukan islam..


::: erm, mungkin x bnyk untuk saya share dengn korng2 sume kan..sbb x larat nk menaip dah...jam dah mnunjkn pkul 1 pagi, sbb mmg xcited nk update blog pasal ni, blik je dari forum tadi, terus bukk laptop...ngeee...:D


::: oklah, semoga ada sedikit isi yg boleh dimanfaatkn bersama,biarpun satu..hehe...
marilah kita sentiasa berselawat kepada junjungan MULIA NABI MUHAMMAD SAW, sebagai tanda cinta dan ingtnya kita kepada baginda...:D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...