Melarikan diri.






Assalamualaikum w.b.r

Happy weekend! Seronoknya cuti kan.

Melepek-lepek kat rumah.


BAHAGIAAA NYA! 

Sekarang saya sedang melarikan diri. 

Melarikan diri daripada FACEBOOK.

For now, i will deactivate my account facebook until i secure to be back. *ececeh. 


Bukan apa.

Saya seorang yang membaca komen. Suka baca komen orang. Contoh ek.

Orang post pasal politik ke, post pasal artis ke, saya suka baca.

Jadi saya tengok cara orang tu mengomen, cara orang tu kritik, ada yang berkenan, ada yang tak berkenan.

Bila part tak berkenan tu, terdetik lah kat hati.

" Apalah komen cenggitu, entah hape2"

" Tak baiknye komen cenggitu, macam lah bagus sangat"

& so on lah

HAAAA

Dalam hati saya, saya pulak komen orang yg komen tu. *hohoho

Jadi saya rasa tak best. Saya rasa saya pulak bagus. hahahahhahha

Dah ujub.

Dah berdosa. 

Tak baik kan.

JADINYA, 

Lagipun saya rasa saya hidup je lagi tak bukak facebook. Dulu rasa kalau sehari tak bukak, tak sah.

kikikiki

SEKARANG

Saya dah tak fikir pasal orang 

Saya tak amek tau pasal orang nak post

Saya tak fikir bajet ko hebat

Saya tak fikir apa-apa

YANG SAYA FIKIR

Kerja saya

Tidur saya

SEKURANG-KURANGNYA

Saya dah jimat hampir 3-4 jam masa dari tengok facebook utk satu hari. Kalau seminggu?

hemmm

Lagi banyak saya boleh buat.


TAPI, YANG MASIH BERFACEBOOK.

Gunakan facebook dengan bijak.

Anda mampu mengubahnya:

Sebab, facebook ni banyak sangat maklumat yang kita boleh dapat. 

Sebab ada kawan-kawan yang share pasal ilmiah, pasal agama, pasal resepi, pasal cara nak protect diri, pasal beware dengan orang, pasal kehidupan sosial, pasal univeristi, pasal pengetahuan am, pasal tempat2 best nak melancong *lol

dan banyakk lagi lah

Memang bagus lah kan. 

TAPI

Bila ada malaun2 yang 'tak best' ni, kita rasa macam, medan untuk guna facebook ni disalahgunakan.

Kutuk orang

Perli orang

Maki hamun orang

Kritik orang

dan macam-macam lah.

SO

Kalau rasa facebook buat banyak kurang pahala..

you know what you have to do

1) remove from friendlist
2) block
3) unscubsribe
4) unfollow his/her post
5) tutup akaun

That's what im doing now.

Bila saya kembali nanti, saya akan buat perkara no 1. hahahha


'Ber'facebook tak salah, yang salahnya, facebookers yang suka mencari kesalahan orang. 



wasalam

- AIREN SURAYYA-


Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Muhasabah Diri..:))