dulu buat, sekarang tak

Assalamualaikum.......

Hari ni saya nak share something yang dulu kita buat, tapi sekarang takde dah. Sebenarnya banyak je benda nye, tapi ini yang usually dulu kita buat.

TINGGAL NOTA/TULIS SURAT.

Saya tersangat yakin, kita semua pernah tulis surat dulu. Tak kesahlah surat apa pun, tapi kita pernah pos atau tinggalkan surat tu kat bawah katil ke, atas meja ke, selit kat buku ke. Kan?

Tapi memandangkan dunia kita ni semakin maju, surat2 orang dah tak main dah. Now a days, we have facebook, wechat, whatsapp, beetalk, line, and too many applications yang free. as long as we have wifi, everything is easy.

Sayang jugak sebenarnya kalau kita tinggalkn surat2 ni. Saya jenis yang suka tinggal2 nota. Tak taulah kenapa, tapi saya memang macam tu.

Saya ingat lagi, saya ngn kawan saya, they are chinese and indian boys. I want go to pray, so i left a note on their screen laptop. i wrote ' anak cina dan anak india, anak melayu pergi solat sekejap'


padahal boleh je msj ke, wassap ke.. tapi nak jugak tulis atas kertas nota tu.. habit.

sama jugak bila saya wish my friends birthday. Dia selalu tengok cermin besar kat luar biliksebelum tidur. So malam tu, i decided too sleep early than usual.. saya cepat2 amek kertas warna.. tulis cantik2 sikit.. dan saya tampal dekat cermin. and saya tidur.. esoknya, my friend said.. ' terperanjat aku tengok ada kad birhday dekat cermin'


padahal boleh je kalau nak sms, takpun wish kat fb kan.

satu lagi.. kami selalu tolong pensyarah kami dekat satu bilik. so, satu hari kitorng nak guna kertas A4 lebih.. tapi lepas guna baru cakap. *sebab tau Dr akan kasi.. haha*

lepas habis.. kwan2 akan cakap..' airen, you msj Dr cakap kita guna kertas dia or bla2...'

saya tak msj pun.. saya amek kertas A4, pastu saya tulis nota kat kertas tu, dan letakkan atas meja Dr. So, nanti bila dia masuk office, dia akan nampk nota tu. Dengan harapan Dr perasanlah, tapi entahlah Dr kami perasan ke tak.. hehehe


Padahl boleh je kalau saya sms Dr saya macam yg kawan sy suruh. Tapi entahlah.. saya mmg suka tinggal nota kertas kat orang. heeeee...

Sebab kalau kita dapat surat/kad/ apa2 lah kan.. mende tu ad nilai sentimental value tau. sebab tu, saya mmg simpannnn kalau kad2 raya, surat2 yg saya dapat smpai sekarang. Sebab kalau baca menda2 tu balik.. gelak  pontianak lah.. perasaan tu lain kalau baca msj dekat phone.

oohhhh... dan sebab tu jugak saya suka tulis diari? ermm..




-AIREN SURAYYA-

Comments

Nuwra said…
Hai airen surayya~ Salam perkenalan dari alor setar, kedah. Iera pun suka tulis2 notes and surat nii. Btul airen ckp, ada sentimental value. btw, surat zaman sekolah dulu yg iera main dgn kawan masa gaduh2 manja pun ada iera simpan. Hehehe. Rasa sweet ja bila baca balik. Ok. Nice blog, hope your visit at my site. Tata.

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Dah ada boyfriend?