Kawan Oh Kawan

Assalamualaikum w.b.r

Boleh belah lah kau?

Okay, ayat ini sesuai untuk digunakan pada waktu2 tertentu sahaja.

Antaranya :


1) APA PUNYA KAWAN

" Kau boleh belah/ boleh bla lah der kalau kau nak aku buat semua benda. Kita duduk sekali, sekumpulan sekali, tapi semua benda aku, kau dah pehal? 

Boleh bla lahh! "


2) KAWAN MAKAN KAWAN

" Aku tak pernah buat naye kat kau, dah ape pasal kau pergi cerita pasal aku kat orang lain? Kalau aku ada buat salah kat kau, kita settle kita-kita sudahlah.. kalau kau guna cara ni.. finee... 

Boleh blaa lahh! "

3) KAWAN AMBIL KESEMPATAN

" Kau ni kan, time nak mintak tolong mulut manis kalah madu 2 kilo, tapi bila kau dah dapat apa kau nak, kau buat tak kenal je kat aku. Dahlah buat tak kenal, lepas tu bila aku mintak tolong kau kemain banyak alasan itu ini itu ini.. Takpe..

Boleh blaa lahh! "

4) KAWAN TINGGAL KAWAN

" Beb, aku blaa dulu lah.. "

" Ok.. boleh blaa laah! "


SETTLED.


So, which situation you use this sentences? 

- AIREN SURAYYA-

Comments

Popular posts from this blog

selongkar gelaran!..(-_-)'

HATI YANG KAU SAKITI

Dah ada boyfriend?