geng bloggers

Friday, 31 January 2014

Gong Xi Fa Cai 2014.!

Di saat saya tengah menulis ni..memang pung pang, pung pang mercun sana sini. Happy Chinese New Year!!




Tahun ni tahun kuda maa.. hurm. Apa yang bagus tahun kuda untuk kaum cina yek? Malas nak google. Korang cari sendiri lah.

Selain dari tu kan..hari raya yang ke-15, depa2 ni sambut Cap Goh Mei. Satu ilmu baru yang saya dapat dari kawan cina saya. Nama dia Nai Chee Siang. Dia cakap

' Biasanya Cap Goh Mei ni sambut dengan kekasih lah. Kepercayaan zaman kuno dulu2, yang perempuan ni akan tulis nama diorang dekat buah mandarin, then biarkan buah mandarin tu di atas sungai, kemudian yang jejaka2 ni akan pilih mandarin mana yang diorang nak, then berdasarkan nama pada mandarin tulah, jeng jerengg...akan menemui cinta sejati kononnya. haha. camtulah ceritanya.

Tapi nai cakap, kalau takde kekasih pun, boleh je sambut. family kan ada. so suweeet. :3

To Nai, Happy Chinese New Year, May this year brings lots of happiness and joyful in your life. I wish you,one day you will meet a perfect one! She will be the most grateful person to have you because you can cook, sew, and many things that i cant do..hahahaha.

Gong Xi Fa Cai. Ceng Yeng Kuai Lee..! Gong Xi Gong Xi...!

tak ingat masa bila. tapi kat bilik fakulti bawah. taken by mun2..tengah melagho as usual. haha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...