geng bloggers

Tuesday, 20 August 2013

Lagu Raya Pilihan

Assalamualaikum...

Kalau time raya, tak dengar lagu raya, memang tak sah! yelah, tak raya pun dengar lagu raya, apatah lagi lah kalau time raya, lagi, lagi, lagi lah dengar kan?

Ok, kalau cakap lagi raya favourite, helo2....confirm2 lah semua lagu raya Datuk Siti Nurhaliza,...kata #sitizoners....haruslahh weii....haha...

Ok, tapi, dalam favourite tu, mesti ada ayah kepada ayah punye fovourite. haha..over sgt tuh.! jadi, pilihan saya untuk lagu raya yang Datuk Siti NUrhaliza punya...*tokti punya dulu tau.* haruslah  tempat pertama..jeng3..

                                                               ANUGERAH AIDILFITRI



lagu ni, pergh! kalau tak dimainkan time raya, time puasa...selepas raya pun mmg tak sah. lagui ni dia rancak kan..no sedih2 lah weih, raya nih...lagu raya kedua..hurm...mestilahhhhh

NAZAM LEBARAN


lagu ni, kalau kat radio tak keluar, radio tu memang..memanggg.....korang sambunglah sendiiri...jom layan. Nazam Lebaran memang syok! Ok, utnuk lagu raya dari tokti, 2 jelah, sebab ikutkan nk letak sume, tapi sian pulak kat yg lain...hehe..

Ok, untuk lagu raya pilihan, pilhan semua lah saya rasa. antaranya.,

AIDILFITRI


lagu ni memang tip top! memang terbaik. tak cam lagu mane? ok, klik sekarang!

next..

SELAMAT HARI RAYA


ok, lagu ni yg oroginal tetap d best! sekarang ni kan ramai dah yg tukar melodi sikit. tapi yg orginal jugak lah terbaik weih....dengar lagu ni je, kompem badan nak *gedik sekali..haha

next!
 

SUASANA HARI RAYA



ok, lagu anuar zain dan elina ni, tak payah cakaplah..memang tip top debabom! dari x lahir, sampailah besar cenggini,,, ini punya lagu raya, banyak terbaikkk wooo.

n d last but not least..

SATU HARI DI HARI RAYA


ok. lagu M.Nasir. tak payah ulas lebih. dengar jelah. mesti baru rasa, selamanya2 raya..*hiperbola sangat ..haha

dan yg terakhir.....
lagu ni mmg best kan..sume tau..tapi lag best kalau datuk siti yg nyanyi..haha...*hey, AAK, ade aku kesah? biarlah...walaupun lagu ni dari Allahyarham TanSri P.Ramlee, tpi sy nk korng dgr versi tokti punye....*datuk ct anda memang hebat!

SUARA TAKBIR




Dan, sebenarnya masing2 ada fav masing..bnyk lagi sebenarnya lagu2 raya yg meletop. seperti, balik kampung by allahyarham sudirman hj arshad, sesuci lebaran by siti nurhaliza *siti lagi* haha, dari jauh ku pohon doa by allahyarham sudirman hj arshad juga, seloka hari raya by uji rashid dan hail amir, dan banyk lagi lah...

Dan satu kebenaran yang tak boleh anda semua nafikan, lagu2 raya lama, tetap menjadi pilihan sampai bila2...apatah lagi kalau datuk siti yg nyanyi kan...haha....^^

adioss! wasalam..:) Selamat Hari Raya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...